هرچند اجرای طرح‌های تخصصی و مفید در کشورمان به عملی نادر تبدیل شده اما متأسفانه برخی اوقات عدم گذشت مسئولان از سود به تعبیر خود اندکشان سبب توقف این طرح‌های نادر می‌شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  هرچند اجرای طرح‌های تخصصی و مفید در کشورمان به عملی نادر تبدیل شده اما متأسفانه برخی اوقات عدم گذشت مسئولان از سوء تعبیر خود اندکشان سبب توقف این طرح‌های نادر می‌شود.
 
کارت‌های سالیانه مترو اتوبوس که سالهای گذشته از سوی مدیریت شهری جهت ترغیب شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی طراحی شده بود نیز حکایت این پروژه‌های نادر است که اکنون با سیاست جدید مدیریت شهری دستخوش تغییراتی شده، کارت‌هایی که امکان تردد نامحدود روزانه آن به عنوان مهمترین عامل انگیزش جهت ترغیب شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی؛ اکنون دچار محدودیت شده و کمی شهروندان را در استفاده از این خدمات مردد ساخته چرا که هرچند هزینه جابه جایی با اتوبوس و مترو کمتر از سایر وسایل حمل و نقل عمومی است اما واقعیت آن است که این مبلغ باتوجه به شرایط و نوع خدمات دهی سرویس حمل و نقل عمومی نه تنها ارزان نبوده بلکه شاید به نوعی گران نیز باشد. 

اما مسئولان شهری باید واقف گردند اتوبوس و مترویی که رنج ساعتها ماندن درصف‌های طویل و تحمل فشردگی و ازدحام بیش از گنجایش هر روز آن تنها به دلیل پایین بودن قیمت نسبت به سایر سیستم حمل و نقل از سوی شهروندان تحمل می‌شود با عدم درک صحیح شهروندان آنان را به استفاده از خودرو شخصی و رهایی از این مشقت ترغیب خواهد شد. 

هرچند مسئولان شهری نیز عدم توجه به دولت به شهرداری‌ها و بی‌بهرگی این نهاد از بودجه دولت را مهمترین عامل تضعیف خدمات دهی سیستم حمل و نقل عمومی می‌دانند اما باید دانست که این کمبودها از جیب شهروندان چبران نخواهد شد و تنها آنان را با استفاده از خودرو شخصی و در نتیجه افزایش بیشتر آلودگی هوا ترغیب خواهد نمود مسئله‌ای که امروز نه به عنوان مهمترین معضل پایتخت بلکه به عنوان یک برند در دنیا مطرح است و شاید بهترین تعبیر برای مثل "از ماست که برماست" باشد. 

اما کلام آخر اینکه وقتی مدیریت شهری حاضر نیست از سود خود برای کاهش آلودگی هوا بگذرد چرا باید انتظار داشت که مردم از وقت خود در انتظار ایستادن در صف‌های طویل مترو اتوبوس بدون برخورداری از کمترین خدمات مناسبی بگذرند.

انتهای پیام/  
 

برچسب ها: کارت ، اعتباری ، اوقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار