اعلام افزایش شهریه دانشگاه‌ها موجب دلزدگی دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیل می‌شود لذا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن بررسی این موضوع مخالفت خود را با میزان 25 درصدی افزایش شهریه دانشگاه‌ها بیان می‌کند.

عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اعلام افزایش شهریه دانشگاه‌ها موجب دلزدگی دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیل می‌شود لذا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن بررسی این موضوع در جلسات خود با میزان 25 درصدی افزایش شهریه مخالف است.

وی گفت: دلیلی برای این همه افزایش شهریه، هر سال وجود ندارد چرا که دانشگاه محل اقتصادی و درآمدزایی نباید باشد، و این دیدگاه با روح علم آموزش ناسازگار است.

وی تصریح کرد: آموزش همچون درمان حق همگان است و برای کاستن هزینه‌های آن همگان مسئولیم و نباید با شایعه و زمزمه در جهت افزایش شهریه، موجب دلسردی و دلزدگی علم آموزان شویم.

وی با بیان این که وزارت علوم باید برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشد تا دانشگاه‌ها اینقدر متکی به درآمد ناشی از محل شهریه نباشند خاطر نشان کرد: برای توسعه علمی و رسیدن به آن چه در سند چشم انداز آمده نیازمند بهره از پتانسیل‌های علمی جوانان کشور هستیم که آن هم در گرو ایجاد فضای رقابتی سالم جهت تحصیل و بهره بردن از امکانات آموزشی رایگان است.

وی یادآور شد: لذا کمیسیون به هیچ عنوان افزایش شهریه تا حد 25 درصد را قبول ندارد و آن را برای شرایط تحصیل دانشجویان مضر و آسیب زننده می‌داند و در جلسات هفته آینده خود حتما به بررسی این موضوع می‌پردازد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهریه ، دانشگاه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
خوبه دیگه...!!!
یه روزنه ی امیدی واسه آینده وجود داشت که یه پترووووس دیگه پیدا شد...!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محسن
۰۴:۱۳ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
با تشکراز اقدام انقلابی نماینده عزیز
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۳:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
ما حاضریم به عنوان نخبگان علمی کشور که در قالب یک گروه کار میکنیم، این مسئله را تمام و کمال حل کنیم. طرحمان را به مجلس میفروشیم، آیا میخرید؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۳۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
ما ارشد قبول شدیم از کجا بیاریم 25 درصد افزایشو بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۱:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۱:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
خدا رو شکر که یه نفر به فکر علم اموزان هست راست میگه مگه چه خبره دارید میاید با دانشگاه ازاد رقابت کنید سر گرفتن شهریه ؟
Iran (Islamic Republic of)
وجدان
۱۱:۳۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۳
توروخدا بس کنین افزایش شهریه رو همینه که هست خیلی زیاده جای اوردنش پایین میخواین ببرین بالا بابا به ما رحم کنین از کجا بیاریم بدیم بریم گدایی کنیم بیایم درس بخونیم
آخرین اخبار