معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل کم آبی در مناطق شهری و روستایی کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ حمیدرضا تشیعی ، افزود: این میزان اعتبار در قالب سه هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل کم آبی در مناطق شهری و دو هزار میلیارد ریال نیز برای رفع این مشکل در مناطق روستایی کشور هزینه خواهد شد.
وی ادامه داد: در راستای تامین آب مصرفی و مورد نیاز کشور و رفع مشکل کم آبی موجود، برنامه‌ای کار‌شناسی و دقیق با انجام یک سال کار تحقیقاتی و مطالعاتی تهیه و تدوین شده است.
تشیعی یادآور شد: از ابتدای پاییز سال ۹۲، برنامه‌های ویژه‌ای در بخش تامین اضطراری آب و اولویت‎بندی اقدامات شرکت‌های آب و فاضلاب کشور در این زمینه اجرایی شده است.
این معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب اضافه کرد: حفر چاه‌های جدید، بهسازی چاه‌های موجود، افزایش ظرفیت تصفیه‎خانه‌ها و مدیریت مصرف و اصلاح مدیریت شبکه‌ها از جمله اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکل کم آبی و تامین آب مصرفی و موردنیاز کشور است.
وی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه رفع مشکل کم آبی در ۱۲ کلان شهر کشور، گفت: در صورت صرفه‎جویی ۲۰ درصدی مشترکان آب و اصلاح الگوی مصرف در کشور، بخش عمده‌ای از مشکل کم آبی کشور به ویژه در فصل تابستان حل خواهد شد./س
 
برچسب ها: اختصاص ، رفع ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.