معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت : بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه بیش از 10درصد منابع ریالی صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی و گردشگری اختصاص پیدا کرده است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج سعید شیر کوند در همایش فرصت های سرمایه گذاری بخش گردشگری منطقه چهار کشور در یاسوج از آمادگی کامل صندوق توسعه ملی برای حمایت از بخش گردشگری خبر داد و گفت: هیچ گونه محدودیتی برای اعطای تسهیلات این صندوق به سرمایه گذاران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سهم ویژه گردشگری از صندوق توسعه ملی در بودجه سال 93 نیز پیش بینی شده است، افزود: هر سرمایه گذاری برای دریافت منابع تسیهلاتی این صندوق نیز باید حداقل پنج ویژگی لازم را دارا باشد.

شیر کوند اظهار کرد: اهلیت داشتن سرمایه گذار یکی از مهمترین الزامات و شاخص های اساسی برای دریافت وام از صندوق توسعه ملی است.
معاون سازمان گردشگری کشور با بیان اینکه نداشتن معوقات بانکی از دیگر شاخص های لازم برای دریافت وام از این صندوق است، افزود: سرمایه گذار نباید مشکلی برای تامین وثیقه ها جهت دریافت تسهیلات خود داشته باشد.

وی با اشاره به پنجمین ویژگی سرمایه گذاران برای دریافت وام از صندوق توسعه ملی ، گفت: شخص متقاضی باید حدود 20درصد از پروژه مورد نظرخود را اجرا کرده باشد.

این مقام گردشگری کشوري  به مطالبات بیش از 80 هزار میلیارد تومانی بانک ها در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: ایجاد اطمینان و اعتماد سیستم بانکی و سازمان های مربوطه در امر سرمایه گذاری امروزه یکی از شاخص های لازم در زمینه اعطای تسهیلات به متقاضیان به ویژه در طرح های بزرگ محسوب می شود./س

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.