معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد تنها استانی است که موزه مردم شناسی ندارد، تصریح کرد: سازمان میراث فرهنگی از متقاضیان بخش خصوصی و شورای شهر در صورت تمایل برای ایجاد موزه مردم شناسی با مشاوره تخصصی حمایت خواهد کرد.

 
سعید شیرکوند در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: نه تنها در شهرها بلکه در روستاها ، طوایف مختلف امکان ایجاد موزه های مردمی شناسی برای جمع آوری آثار کار و زندگی مردم هر منطقه با هدف کمک به رونق گردشگری از طریق پراکنش موزه های مردم شناسی وجود دارد.
وی با شاره به اینکه این سازمان از ایجاد موزه های مردم شناسی از سوی بخش خصوصی حمایت می کند. گفت: شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها و متقاضیان بخش خصوصی می توانند با ایجاد موزه های مردم شناسی به رونق گردشگری و نیز حفظ مواریث فرهنگی شهر خود کمک کنند.
شیرکوند بیان کرد: کهگیلویه وبویراحمد به لحاظ پیشینه تاریخی، فرهنگی و داشتن اقوام و تنوع فرهنگ غنی با آداب و رسوم ایلی و محلی نیارمند ایجاد موزه مردم شناسی است.
وی اظهارکرد: تکمیل ساخت ساختمان موزه آثار تاریخی یاسوج که با 60درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست،نیز مورد توجه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است./س
برچسب ها: موزه ، مردم شناسی ، فرهنگ ، آثار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.