معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تولید 2800 تن کلزا با کشت این دانه روغنی در 1400 هکتار در سال مدیریت جهادی قابل پیش بینی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، ایوب ایرانی فام افزود: کارشناسان تولید دو تن کلزا را در هکتار برای این فصل زراعی در آذربایجان شرقی پیش بینی نموده اند.

وی از کاهش عملکرد کلزا خبر داد و تشریح کرد: تاخیر در بارندگی اوایل پاییز را باید مهم ترین دلیل کاهش تولید کلزا در مقایسه با سال گذشته قلمداد نماییم.

ایرانی فام با اشاره ای به شهرستان های توانمند در تولید کلزا ادامه داد: تبریز و اُسکو به ترتیب با 750 و 650 هکتار بیشترین سطح زیرکشت کلزا در استان را به خود اختصاص داده اند.

وی به پایدار شدن استان در تولید کلزا اشاره کرد و اظهار کرد: متمرکز شدن کشت کلزا در نواحی مستعد استان پایداری تولید در این مناطق را نوید می دهد.

ایرانی فام ضمن عنوان نمودن عوامل مهم در حاصل شدن این موفقیت تاکید کرد: کشت به موقع، مکانیزه بودن کشت، آبیاری به موقع، تغذیه مناسب گیاهی و در آخر اجرای عملیات داشت با توصیه ای کارشناسان از مهم ترین عوامل در تولید موفقیت آمیز کلزا در استان محسوب می شوند./س
 
 
 
برچسب ها: تولید ، کلزا ، جهادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.