معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: بخش صنعت تنها 1.7 درصد منابع آبی کشور را مصرف می کند اما 42 درصد درآمد دستگاه های مربوط به تامین آب از بخش صنعت تامین می شود.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 س
یدˈمحمدعلی سیدابریشمیˈ فزود: با این حساب و بر اساس قانون، دستگاه های خدمات رسان باید نسبت به نیاز واحدهای تولیدی به آب، برق و گاز اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات برخی واحدها و شهرک های صنعتی کشور در خصوص تامین آب، برق و گاز اظهارکرد: امیدوارم کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشستی با حضور وزرای صنعت و نیرو نسبت به حل این مشکلات اقدام کنند.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: از محل منابع مربوط به هدفمندی یارانه ها یکهزار و 400 میلیارد تومان در اختیار وزارت نیرو قرار می گیرد که با استفاده از بخشی از این منابع می توان نسبت به تامین برق واحدهای تولیدی نیازمند اقدام کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش نرخ حق بهره وری از چاهها برای صنعت، اظهارکرد: این درحالی است که صنعت آبی مصرف نمی کند و این حق بهره برداری، مصوبه شورای اقتصاد را ندارد.

سید ابریشمی با اشاره به وجود 929 شهرک صنعتی در کشور که در 719 مورد آنها صنایع فعال هستند، به مشکلات برخی از شرکت های شهرک های صنعتی اشاره و با بیان اینکه 31 شرکت هم اکنون ورشکسته محسوب می شوند، افزود: صحیح و شرعی نیست که از پول و منابع یک شهرک برای حل مشکلات یک شهرک دیگر هزینه کنیم.

وی با اشاره به اختصاص 3.7 درصد از هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی به شهرداری ها، گفت: این در حالی است که شهرداری ها هیچگونه خدماتی در محدوده شهرک ها و نواحی صنعتی انجام نمی دهند، بنابراین منطقی است حداقل 30 درصد از منابع پرداختی به شهرداری ها با تصویب مجلس برای خدمات دهی به واحدهای تولیدی به شرکت های خدماتی مستقر در شهرک های صنعتی اختصاص یابد./س


 

برچسب ها: صنعت ، مبابع آبی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.