مردم ما وارث شریف‌ترین صدای شعر جهان هستند، برای پیشرفت عواطف انسانی و عقلانی به شعری نیازمندیم که مورد پذیرش جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل ؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره شعر فجر بیان کرد: شاعران کلید داران ملک امانت هستند امروز به گواه تاریخ شاعران ما به مدد طبع خویش از اقیانوس معرفت الهی صید کردند ما مفتخریم که شعر هنر ملی ایرانیان است و این هنر با پرورش یافتن در مهد پربرکت کوثر چشم و چراغ غنی یافته است. 

وی افزود: شعر فارسی از یک سو آینه تمام نمای شیوه فرهنگ و تفکر ملت ایران و از سوی دیگر چکیده عرفان و اخلاق است ما ایرانیان با شعر پای به این عالم خاکی می‌گذاریم با شعر زیست کرده و می‌میریم زندگی ایرانیان جشنواره‌ای از شعر است. 



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین هنر ایرانیان شعر است تصور آفرینی‌های گوناگون در شعر تجلی یافته است و در حقیقت شاعران متقدم تمام توان هنری خویش را در شعر متجلی ساختند. مردم ما وارث شریف‌ترین صدای شعر جهان هستند، برای پیشرفت عواطف انسانی و عقلانی به شعری نیازمندیم که مورد پذیرش جامعه باشد. 

علی جنتی اظهار داشت: ادبیات امروز رسانه‌ها انتقادی است و انتقاد شیواترین شیوه است که  در شعر نمود دارد، شاعر آزاد است خوب تحلیل و تفسیر کند غم خود را در واژه‌ها بیان می‌کند.

جشنواره شعر فجر امسال نشان از همگرایی و همدلی دارد و سعی کرده بدون درنظر گرفتن حریم‌های سیاسی همه چهره‌های ادبی را در این دوره دعوت کند.

در ادامه مراسم محمدعلی بهمنی عضو هیئت داوران جشنواره شعر فجر پس از قرائت شعری بیانیه هیئت داوران را بیان کرد.همچنین ارث‌الدین میبو شاعر نامدار الجزایر به شعرخوانی پرداخت. 

در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره شعر فجر تقدیر شد.  

بر اساس این گزارش، اسامی شاعران منتخب به شرح زیر است:

برگزیدگان شعر آزاد:

لیلا کردبچه، مجید سعدآبادی، رسول پیره

تقدیرشدگان شعر آزاد:

قربان بهاری، شراره کامرانی

برگزیدگان بخش شعر سنتی:

مهدی فرجی، کبری موسوی قهفرخی، صالح دروند، حامد ابراهیم‌پور، محمدحسین ملکیان

تقدیرشدگان بخش شعر سنتی:

جلیل صفربیگی، پانته‌آ صفایی

برگزیدگان شعر محاوره:

مریم بهروزی، عبدالمحمد مقتدایی راد

برگزیدگان شعر بومی:

ظاهر سارایی، حسین بهرامی، شبنم فرضی‌زاده

برگزیدگان بخش شعر کودک:

اسدالله اسحاقی، زهرا موسوی، سعیده موسوی‌زاده

تقدیرشدگان بخش شعر کودک:

حاجیه خاتون حسنی

برگزیدگان بخش شعر نوجوان:

فاضل ترکمن، محمد صارمی شهاب، شاهین رهنما

تقدیرشدگان بخش شعر نوجوان:

کبری بابایی




انتهای پیام/اق
 

برچسب ها: عواطف ، انتقاد ، ملت ، جنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار