کره شمالی روز چهارشنبه تهدید کرد اگر کره‌جنوبی دست به یک اقدام تحریک‌آمیز حتی جزئی نزدیک مرز مورد مناقشه این دو کشور در دریای زرد بزند، بدون هشدار به ناوهای جنگی کره‌جنوبی حمله خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره‌شمالی روز چهارشنبه تهدید کرد اگر کره‌جنوبی دست به یک اقدام تحریک‌آمیز حتی جزئی نزدیک مرز مورد مناقشه این دو کشور در دریای زرد بزند، بدون هشدار به ناوهای جنگی کره جنوبی حمله خواهد کرد.

 یک کشتی نیروی دریایی کره جنوبی روز سه شنبه پس از آن گلوله‌های هشداردهنده شلیک کرد که سه قایق گشتی کره شمالی از این مرز دریایی عبور کردند.

روز چهارشنبه، ارتش کره شمالی، کره جنوبی را به دست زدن به یک اقدام تحریک‌آمیز جدی عمدی در زمانی متهم کرد که کشتی‌های کره شمالی در حال تعقیب قایق‌های چینی بودند که در حال ماهیگیری غیرقانونی در دریا بودند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از بیانیه ارتش این کشور اعلام کرد در آینده، اگر کشتی‌های نیروی دریایی کره جنوبی در هر گونه اقدام تحریک‌آمیز جزئی نزدیک مرز نقش داشته باشند، آنها بدون هشدار، هدف حملات دقیق قرار خواهند گرفت.

غیرمعمول نیست که قایق‌های گشت‌زنی و قایق‌های ماهیگیری کره شمالی از مرز دریایی با کره جنوبی عبور کنند و وارد آب‌های این کشور شوند.

ماه گذشته درست پیش از ورود باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به سئول برای دیداری دو روزه، دو قایق گشت‌زنی کره شمالی مرز دریایی کره جنوبی را نقض کردند. کره شمالی مرز دریای زرد را به رسمیت نمی‌شناسد؛ منطقه‌ای که صحنه درگیری‌های دریایی مختصر ولی خونبار در سال‌های 1999، 2002 و 2009 بوده است.

در ماه مارس، کره شمالی در جریان یک رزمایش نزدیک مرز دریایی با کره جنوبی، صدها گلوله شلیک کرد. حدود 100 گلوله به آب‌های سرزمینی کره جنوبی اصابت کرد و این کشور با گلوله‌باران آب‌های کره شمالی، به این اقدام واکنش نشان داد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، جنوبی ، ناو ، جنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار