الجزیره :

بازسازی نظم جهان توسط "روسیه و چین"

روحانی در چهارمین نشست تعامل و اعتمادسازی در آسیا روسای جمهور دو کشور چین و روسیه را نیز دیدار خواهد کرد و با آنها به گفتگو می نشیند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره ؛ سید محمد مرندی ، استاد مطالعات آمریکای شمالی و رئیس دانشکده مطالعات جهان در دانشگاه تهران در مقاله ای که پایگاه اینترنتی شبکه الجزیره آن را منتشر نمود ، نوشت : حسن روحانی رییس جمهوری ایران با حضور در چهارمین نشست تعامل و اعتمادسازی در آسیا _ که در تاریخ 20 می در شانگهای آغاز به فعالیت خواهد کرد _ در حاشیه آن با ولادیمیر پوتین ، رییس جمهوری روسیه و "جی جین پینگ" رییس جمهوری چین دیدار و گفتگو خواهد کرد . 

بعلاوه اینکه این نشست نشان میدهد که قدرت های غیرغربی در حال حاضر تا چه حد نقش های کلیدی و مهم را در عرصه های بین المللی بدست گرفته اند . با این حال نخبگان غربی در زمانی متوقف مانده اند که آمریکا و هم پیمانان اروپایی آن بعنوان اربابان امپریالیستی کل دنیا به شمار می آمدند . 

در ادامه این مقاله آمده است : در این میان نکته ، جالب این است که جریان خروجی های رسانه های غربی بطور مداوم داستان هایی را می سازند که تقریبا از اظهارات مقامات دولتی در قبال کشورها و رهبران با جهان بینی های مغایر با شرکای غربی آنان غیرقابل تشخیص می باشد . 

به عنوان مثال ، ما مکررا درباره انتخاب دیکتاتورها در ونزوئلا به روش دموکراتیک می شنویم . در عین حال از سوی همین رسانه ها به ما اطمینان داده می شود که همین دیکتاتورها در واقع " اصلاح طلبان میانه رو " هستند . 

رویداد فریبنده دیگر این است که سازمان های حقوق بشری غربی عمیقا سیاست ها و اهداف خود را با دولت های خود هماهنگ کرده و اقدام می کنند . هنگامی که ایالات متحده دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم خود متهم می کند _ با وجود اسناد و مدارک مستدل که خلاف آن را ثابت می کند و نشان میدهد که نگرانی های آمریکا درباره استفاده صدام از تسلیحات شیمیایی علیه ایران ساختگی بوده است  _  برخی سازمان های حقوق بشری شانه به شانه باراک اوباما ایستاده و ادعای وی درباره ترس و هراس از جنایت علیه بشریت در سوریه را تکرار می کنند . 



انتهای پیام / 
برچسب ها: نظم ، جهان ، مرندی ، کشور ، نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار