توربوشارژرها کاربرد گسترده‌اي در افزايش توان و بازده موتورهاي احتراقي دارند و بدليل کار در دماي بالا و دور کاري بالا از فن‌آوري بسيار پيشرفته‌اي برخوردار هستند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه شریف، این توربوشارژر با تلاش پژوهشگران یکی از شرکت‌هاي رشد يافته در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شريف ساخته شده است.

بنا بر این گزارش؛ توربوشارژرها کاربرد گسترده‌اي در افزايش توان و بازده موتورهاي احتراقي دارند و بدليل کار در دماي بالا و دور کاري بالا از فن‌آوري بسيار پيشرفته‌اي برخوردار هستند. توربوشارژر لکوموتيو آلستوم در صنعت ريلي و لکوموتيو و ساير موتورهاي ديزلي تا توان 3400 کيلو وات مورد بهره برداري قرار مي‌گيرند  .توربوشارژر حاضر، پس از بيش از 20 ماه کار مهندسي و طراحي و به پشتوانه بيش از يک دهه تجربه مهندسي و ساخت قطعات توربيني ساخته شده و آماده تحويل به شرکت راه آهن مي‌باشد.

اين پروژه طي توافقي که مابين شرکت دانش بنيان کارنو ایده آل آرمان از شرکت‌هاي رشد يافته مرکز رشد دانشگاه صنعتی شريف و معاونت ناوگان رجا صورت گرفته است، از مردادماه سال 91 با حمايت و پشتيباني کارفرما و حمايت مادي و معنوي صندوق پژوهش و توسعه فن آوري و صادرات شريف آغاز شد و با تلاش مديران، کارشناسان و متخصصان باتجربه و جوان کشور به ثمر نشست. هم اکنون در مرحله اول تحويل 50 دستگاه توربوشارژر طي حداکثر دو سال آتي توسط شرکت کارنو تعهد شده است.

بنا بر این گزارش؛ با تحويل و بهره برداري از توربوشارژرهاي لکوموتيوهاي آلستوم (CARNO 3400) ضمن رفع وابستگي به شرکت‌هاي اروپايي، به ازاي هر دستگاه توربين از خروج بيش از 65000 يورو جلوگيري مي‌شود و اين در حاليست پيش بيني پشتيباني قطعات و تحويل ساليانه بيش از 20 دستگاه وجود دارد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار