رییس اداره محیط زیست شهرستان بانه گفت: 57 قطعه سنجاب ایرانی که پیشتر از قاچاقچیان کشف و ضبط شده بود توسط اداره محیط زیست بانه در جنگل های این منطقه رها سازی شد.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ،حاج اسماعیلی گفت: ماموران اجرایی این اداره در بازرسی های خود و طبق گزارش های مردمی از یک دستگاه اتوبوس به مقصد اصفهان، 57 قطعه سنجاب کشف و ضبط کردند.

وی افزود: شهرستان بانه به دلیل داشتن جنگل های بلوط زیستگاه مناسب سنجاب محسوب می شود که متاسفانه همواره توسط سوداگران حیات وحش، این جانور زیبا در این منطقه مورد تاراج و شکار قرار گرفته است.

رییس اداره محیط زیست شهرستان بانه  با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون 119 قطعه سنجاب ایرانی در گزارش های مردمی و توسط محیط بانان این اداره کشف و ضبط شده و در مناطق و زیستگاه های شهرستان بانه رها سازی شده است اضافه کرد:با توجه به نقش سنجاب در گسترش درخت بلوط ، شکار این جانور، موجبات نابودی جنگل های بلوط را نیز فراهم کرده است.

حاج اسماعیلی با اشاره به اینکه موج گریز و ندامت از شکار همچنان در استان تداوم دارد که امیدواری زیادی را برای حفظ این جانور و جنگل های بلوط بانه به وجود آورده است گفت:سنجاب نقش بسیار مهمی در گسترش جنگل های بلوط بر عهده دارد زیرا بخشی از دانه های جمع آوری شده از درختان را در زیر خاک پنهان می کند و عملاً موجب رویش درختان جدید می شود.

گفتنی است: 90 درصد پوشش جنگلی بانه از درخت بلوط تشکیل شده است که علاوه بر قابل استفاده بودن برگ این درخت برای خوراک احشام، از میوه آن هم در صنایع رنگ رزی و داروسازی استفاده می شود./س
 
برچسب ها: سنجاب ، جنگل ، بلوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.