روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به انتقادهایی که از سوی فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به سفر پاپ به سرزمین‌های اشغالی انجام گرفته پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای به قلم "بن لینفیلد" با عنوان "آیا بازدید پاپ از "سرزمین مقدس" ، فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را راضی خواهد کرد ؟" به انتقاد‌ها و اعتراضهایی که از سوی فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به سفر وی و مکانهایی که قرار است تا وی از آنها بازدید کند ، انجام گرفته، پرداخت.

وی در ابتدا می‌گوید : متأسفانه بعید نیست که این مسأله اتفاق بیافتد. پاپ فرانسیس به دلیل مکانهایی که انتخاب نموده است تا از آنها در طی سفرش از "سرزمین‌ مقدس" که دوروز به طول خواهد انجامید بازدید کند ، مورد انتقاد از سوی فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار گرفته است.

نویسنده این مقاله می‌گوید: فعالان فلسطینی‌ به سبب برنامه پاپ برای دیدار از قبر "تئودور هرتسل" از پایه‌گذاران رژیم جعلی صهیونیستی که منجر به آواره‌ساختن فلسطینی ها شد ، از وی انتقاد می‌کنند .

وی سپس می‌گوید : از سویی دیگر اسرائیلی‌ها از برنامه پاپ برای قرار دادن تاج گل بر سر قبر "تئودور هرتسل " استقبال کرده‌اند.

نویسنده این مقاله سپس به انتقادهایی که از سوی اسرائیلی ها به برنامه سفر پاپ انجام گرفته پرداخته و می گوید : با وجود این استقبال اما ، آنها از برنامه مسیر سفر وی که قرار است تا بوسیله بالگرد از عمان به بیت‌لحم انجام پذیرد، انتقاد می‌کنند و این کار را ، پذیرش و اعتراف به وجود دولت فلسطین به حساب می‌آورند.

نویسنده این روزنامه سپس می‌گوید : عمر البرغوثی از بنیانگذاران جنبش بایکوت اسرائیل و از فعالان فلسطینی در رام الله دیدار پاپ از قبر هرتسل را امری نفرت انگیز خوانده است. 

نویسنده این روزنامه همچنین می‌گوید : "مصطفی البرغوثی" دبیرکل تشکل ابتکار ملی فلسطین نیز گفته است که اگر پاپ از قبر هرتسل ملعون بازدید کند باید از قبر یاسر عرفات رئیس سابق حکومت خودگردان فلسطین نیز بازدید نماید. 

نویسنده این روزنامه سپس می‌گوید : با این همه بسیاری از فلسطینی‌ها امیدوارند که این سفر باعث گردد روابط فلسطینی‌ها مستحکم شده و سبب گردد تا از حقوق انسانی فلسطینی‌ها حمایت گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار