مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از تقویت ارتباط انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی خوزستان خبر داد و گفت: باید در راستای بهبود شرایط انجمن‌ها و ایفای نقش آنها اقداماتی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، در جمع انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی خوزستان در اداره کل میراث فرهنگی اظهار کرد: میراث فرهنگی دستگاهی فرهنگی است که نیازمند یاری است و بهترین بازوان یاری برای این نهاد مردم هستند.

وی  افزود: انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی مردمانی هستند که دغدغه کار فرهنگی در سطح آثار تاریخی را دارند و یار و یاور دستگاه دولتی در راستای اجرای وظایف ذاتی هستند و به این دلیل از این نهادهای کاملا مردمی حمایت می‌کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان خاطر نشان کرد: انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی درباره شرایط آثار تاریخی دغدغه‌های بجایی دارند که میراث فرهنگی با نیل به اهداف عالیه در راستای بهبود شرایط در حال تلاش است و می‌کوشیم تا وضعیت گذشته رفته رفته با اصلاح امور اداری و بروکراسی از بین برود.

حیدری اذعان کرد: میراث فرهنگی با مشکلات انباشته شده‌ای مواجه است که برای رفع مشکلات به زمان نیاز است ولی رفع مشکلات در آثار تاریخی را منوط به رفع موانع داخلی نمی‌دانیم و به صورت شبانه‌روزی برای حفاظت و مرمت آثار تاریخی فعالیت می‌کنیم.

در این نشست اعضای انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی اندیمشک، رامهرمز، مسجدسلیمان، شوشتر، باغملک، تاریانا اهواز و برخی انجمن‌های صنفی در حوزه گردشگری و ... حضور داشتند./س


برچسب ها: تقویت ، میراث ، فرهنگی ، انجمنها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.