معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: 50 درصد از مساحت فضای سبز کشور زیر پوشش شبکه‌های آبرسانی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،نوذرپور با بیان اینکه  لازم است شورای شهر بستر مناسب را برای مشارکت بیش از پیش شهروندان در توسعه فضای سبز فراهم کند گفت:در سال 87 با وزارت نیرو متعهد شدیم که در تمامی شهرداری‌های کشور مطالعه جامع فضای سبز شهر به اتمام برسد اما متاسفانه تاکنون برخی از شهرها این مطالعه را انجام نداده و باید به این مهم توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در کاشت و نگهداری از درختان و فضای سبز، خواستار تمهیدات لازم برای مشارکت مردم در توسعه فضای شهر شد و افزود:تاکنون 220 شهرداری این مطالعات را انجام داده و در حال اجرای آن هستند. 

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بیان اینکه طرح‌های جداسازی شبکه آب فضای سبز از آب شرب در اولویت قرار گیرد اضافه کرد: لازم است اجرای سیستم‌های نوین آبیاری زیر فشار و آموزش نیروهایی که در فضای سبز کار می‌کنند، در دستور کار قرار گیرد.

نوذرپور با اشاره به اینکه لازم است از کاشت سطوح سبز و چمن کاری در فضای سبز پرهیز کرده و میزان کاشت درختان را افزایش دهیم خاطرنشان کرد: 50 درصد از مساحت فضای سبز کشور زیرپوشش شبکه‌های آبرسانی هستند.

وی با اشاره به ثبت 9 باغ تاریخی در کشور که نمود بارز فرهنگ و خلاقیت ایرانی هستند گفت:امیدواریم که این نشست موجب رفع مشکلات موجود و توسعه فضای سبز شهری شود./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.