مهم‌ترین عناوین خبری حوزه دانشگاه را در گزارش زیر می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه دانشگاه را در گزارش زیر می‌خوانید.

در سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفت / رونمایی از جایزه ویژه پژوهشی امام خمینی(ره) توسط آيت‌الله رفسنجانی
در سی و دومین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ميرزاده و توسط آيت الله هاشمي رفسنجاني از جایزه ویژه پژوهشی امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامي رونمایی شد.
 
شورای مرکزی و هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران انتخاب شدند
اعضای شورای مرکزی و هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران انتخاب شدند.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشگاه شاهد: برخورد نامتعارف حراست دانشگاه شاهد با بسیج دانشجویی
عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد گفت: زمان اکران مستند "گام نهایی" در سالن آمفی تئاتر دانشگاه، مسئولان حراست با برخورد نامناسبی وارد سالن شدند، برنامه را قطع کرده و دانشجویان را از سالن بیرون کردند.

گزارش/  بنگاه‌های صهیونیستی عاملان اصلی جنگ جمعیتی
مقوله کنترل جمعیت به ویژه در سطح کشورهای جهان سوم، از جمله مقولاتی است که طی چندین دهه اخیر یکی از سرفصل‌های اصلی را در سیاستگذاری های کلان کشورها به خود اختصاص داده است، با وجود اثرات مثبتی که برای این اقدام برمی‌شمارند، اما با آگاهی از دست‌های پشت پرده این سیاست دیرینه، تمام خوشبینی‌ها به کنار می‌روند.

انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد
انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) با حضور دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

خالقی:  چرا کسی به لغو سخنرانی‌های سعید جلیلی اعتراض نمی‌کند؟
مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشکده خبر گفت: متعجبم که لغو سخنرانی برخی چهره‌های مذهبی و انقلابی در دانشگاه‌ها هیچگاه زیر سوال نرفته و این در حالی است که لغو یک سخنرانی در دانشگاه آزاد بروجرد به این اندازه موج رسانه‌ای به همراه داشته است.

نیازی:  ورود زودهنگام به مباحث انتخاباتی مانع پیشرفت و فرصت‌سوز است/ همگرایی جریانات سیاسی در راستای حفظ منافع ملی
دبير شورای تبيين مواضع بسيج دانشجويی خراسان جنوبی گفت: جريانات سياسی بايد بيش از پيش منافع ملي را در نظر بگيرند و نيروی سياسی كشور را برای رسيدن به نتیجه مطلوی همگرا كنند و همواره فرمايشات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه كار خود قرار دهند.

محمدی: شاهد تحولات عمده در دروس علوم سیاسی هستیم
رئیس کارگروه علوم سیاسی در شورای تحول علوم انسانی گفت: در حوزه علوم سیاسی کارهای عمیق و اساسی صورت گرفته و به زودی در این شاخه علوم انسانی تحولات عمده‌ای محقق می‌شود.

صمصامی:  تحقق صحیح هدفمندی یارانه‌ها نیازمند اصلاح نظام بانکی و امور مالیاتی است
سرپرست سابق وزارت اقتصاد گفت: اولویت اصلی ما در بحث هدفمندی، یارانه‌ها نبود، بلکه اصلاح نظام بانکی و امور مالیاتی اهمیت بیشتری داشت و بعد از اصلاح این امور امکان اجرای هدفمندی به صورت مطلوب محقق می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرتاج‌الدینی:  تحریم‌ها مسبب اوضاع بد اقتصادی هستند/دولت در اجرای فاز دوم اشتباهاتی داشته است
معاون پارلمانی صدا و سیما با بیان اینکه مسبب اوضاع بد اقتصادی تحریم‌ها هستند، گفت: نفس هدفمندسازی یارانه‌ها درست است و مسبب اوضاع اقتصاد کنونی وجود این طرح نیست زیرا بعد از تحمیل تحریم‌ها به ما بود که تورم‌ها به صورت مضاعف پدید آمد.

سردار فضلی:  فتح خرمشهر، فتح ارزش‌های اسلامی است/هدف استکبار تفرقه افکنی میان مسلمانان است
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه عدم توفیق فلسطینیان در آزادسازی بلندی‌های جولان، عدم اتحاد آنان است، گفت: جنگ امروز مسلمانان منطقه تفرقه‌افکنی و توطئه استکبار است.
 
بسیج دانشجویی مخالف لغو سفر سیدحسن خمینی بود/اتحادتان را در حل معضل بیکاری 64 درصدی لرستان بکار بگیرید
در بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد بروجرد آمده است: مخالف لغو سفر یادگار امام (ره) به دانشگاه بروجردی بودیم و دستاویز قرار دادن آن برای سرزنش نیروهای ارزشی را عملی غیر شرعی می‌دانیم.

کردلو:  تشکل‌های دانشجویی نقطه عطف اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها هستند
مسئول روابط عمومی اتحادیه انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل کشور با بیان اینکه بخش فرهنگی اسلامی شدن دانشگاه‌ها به اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل واگذار شده، گفت: تشکل‌های دانشجویی مهم‌ترین نقطه عطف اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها هستند.

زیبا کلام:  نقد توافق ژنو به نفع ملت است
یک کارشناس مسایل سیاسی گفت: احقاق حقوق ملت و حفظ مصالح انقلاب اقتضا می‌کند که اصحاب رسانه و اساتید دانشگاه نسبت به نقص‌های توافق نامه ژنو افشاگری کرده و به نقد این توافق‌نامه بپردازند.

محمدی:  میان مواضع ایران و توقعات غرب یک اقیانوس فاصله وجود دارد
یک کار‌شناس امنیتی دفاعی گفت: عدم دستیابی به نتایج ملموس در مذاکرات اخیر وین و خطوط قرمز طراحی شده از سوی مقام معظم رهبری برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای، نشان داد که یک اقیانوس فاصله میان مواضع ایران و توقعات طرف غربی وجود دارد.

نظری: برخی وزیر علوم را برای ریاست نیلی در دانشگاه تهران تحت فشار قرار داده‌اند
عضو هیئت نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه نیلی در کارنامه خود عدم هماهنگی با مجموعه دانشگاه تهران را دارد، گفت: شنیده‌های جریان‌های داخلی دانشگاه تهران حاکی از این است که برخی وزیرعلوم را برای معرفی "نیلی‌احمدآبادی" به عنوان رئیس دانشگاه تحت فشار قرار داده‌اند.

میرزاده:  باید تلاش کنیم دانشگاه پاتوق احزاب و جریانات سیاسی نشود
رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه باید تلاش کنیم دانشگاه باشگاه و پاتوق احزاب و جریانات سیاسی نشود، گفت: ضعف حزبی و نظام تشکیلاتی در بیرون از دانشگاه باعث شده دانشگاه‌ها را به باشگاه سیاسی تبدیل کنند.

عبدی:  حوزه دفاعی خط قرمز ما در مذاکرات است/ مسائل موشکی قابل مذاکره نیست
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران گفت: بحث موشکی و حوزه دفاعی ایران خط قرمز ماست و دخالت غربی‌ها در این زمینه منافع ملی ما را به خطر می‌اندازد و طرح موضوع مذاکره در این راستا قابل اقماض و مسامحه نیست.

پرکره:  دلواپسی باید به اصول اصلی مذاکرات تبدیل شود
قائم مقام جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی گفت: به دلیل تضاد ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران و خوی استکباری و خصمانه امریکا، دلواپسی در مذاکرات را باید به اصول اصلی مذاکرات تبدیل شود.

واحدی: ملت ایران هم‌چنان بر حمایت از ملت بی‌دفاع فلسطین تاکید دارد
جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی گفت: با برگزاری مراسم "یوم النکبة" و با هدف هم‌دردی با ملت مظلوم فلسطین، این موضوع را به جامعه جهانی یادآور می‌شویم که ملت ایران هم‌چنان بر حمایت از ملت بی‌دفاع فلسطین تاکید دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی: دانشگاه آزاد پیشتاز در تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در زمینه سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها نسبت به دیگر دانشگاه‌ها جلوتر است، گفت: شورای راهبردی فرهنگی دانشگاه آزاد را برای اجرای کارهای فرهنگی و همچنین اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، از شخصیت‌های طراز اول کشوری تشکیل دادیم.

حسین‌زاده:  سیاست خارجی ما در قبال رژیم صهیونیستی تغییر ناپذیر است
مسئول سیاسی و واحد خبری بسیج دانشجویی دانشگاه رضوی با بیان اینکه امروز در حمایت از فلسطین پرچم رژیم جعلی صهیونیستی را آتش می‌زنیم، خاطرنشان کرد: آتش زدن پرچم رژیم جعلی صهیونیستی، امید برخی که به آن‌ها چراغ سبز می‌دادند، قطع می‌کند و برای همه شفاف‌سازی می‌کند که سیاست خارجی ما در قبال این رژیم غاصب تغییر ناپذیر است.
 
دانشگاه آزاد همواره در مسیر تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی گام برداشته است
در بیانیه اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حضور موثر و در جهت آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار