عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همانطور که معاون وزیر خارجه عنوان کرده‌اند ایران بابت حادثه سفارت انگلیس عذر خواهی نمی‌کند.

محمد حسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات تخت روانچی در حادثه سفارت انگلیس گفت: تخت‌روانچی بهترین و مناسب‌ترین پاسخ را در مورد ادعای انگلیس مبنی بر واقعه سفارت این کشور در تهران داده است.
 
وی ادامه داد: اگر قرار باشد مسائلی از این قبیل بررسی شود مطمئنا اول از همه باید مواردی مانند کودتای  15 خرداد که ایران خسارات زیادی را متحمل شد بررسی شود.

آصفری تاکید کرد: مطمئنا  همانطور که معاون وزیر خارجه عنوان کرده‌اند ایران بابت این مسئله عذرخواهی نمی‌کند.
 
گفتنی است مجید تخت روانچی معاون آمریکا و اروپای وزارت خارجه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین گفت که جمهوری اسلامی بابت واقعه سفارت انگلیس در تهران عذرخواهی نمی کند.
 
همچنین معاون وزیر خارجه کشورمان تصریح کرد: عذرخواهی بابت واقعه سفارت مد نظر نیست، مسایل مختلفی در گذشته اتفاق افتاده که بابت هیچ یک از ما عذرخواهی نشده است اما با این وجود، ما با دولت انگلیس قطعا در مورد آنچه اتفاق افتاد، در حال همکاری هستیم.
 
شایان ذکر است به گزارش گاردین، معاون وزیر خارجه همچنین سفر چندی قبل سایمون گس مدیرکل سیاسی وزارت خارجه انگلیس به تهران را خوب ارزیابی کرد و گفت که در این سفر در خصوص برخی موضوعات توافق شد و در زمینه برخی موضوعات هم توافق صورت نگرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار