مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات گفت: طبق بررسی ارزیابان زلزله 5.4 ریشتری شهرستان دشتستان استان بوشهر به ترک خوردگی دیوار منازل مسکونی در 6روستا شد و نیروهای هلال احمر در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

مرتضی مرادی‌پور درگفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح گزارش تکمیلی زلزله 5.4 دهم ریشتری استان بوشهر گفت: طبق بررسی و گزارش ارزیابان اعزام شده به محل وقوع زمین لرزه در منطقه دشتستان در عمق 10کیلومتری زمین؛ زلزله خسارت جدی به همراه نداشته است.

وی تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده دیوارهای منازل مسکونی در 6روستای خلیفه، چهار روستا،‌ دهدارون، گاو سفید، چهارمحال، چهار برج، دچار ترک خوردگی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه زلزله تاکنون 7پس لرزه داشته‌اند که بزرگترین آن 5.1 دهم ریشتر در عمق 10کیلومتری زمین بوده است و با توجه به شرایط مناسب منطقه،‌ بهتر است مردم در محیط‌های باز به سر ببرند تا در صورت بروز ریشتر بالاتر،‌ با خطرات و آسیب‌های کمتری مواجه باشیم.

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به آماده باش استان‌های معین و همجوار بوشهر خاطرنشان کرد: استان‌های کهکلویه و بویراحمد، هرمزگان،‌ فارس، خوزستان به حالت آماده باش کامل قرار دارند تا به محض وقوع اتفاقی به سرعت خود را به محل حادثه برسانند.

**اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده بوشهر


مرادی پور مدیر کنترل هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: زلزله 5.4 ریشتری ساعاتی پیش شهرستان دشتستان حوالی منطقه شیانکاره استان بوشهر را لرزاند.

وی در ادامه با بیان اینکه این زلزله در نزدیکی 10روستا به وقوع پیوسته است افزود: 3تیم ارزیاب از شهرستان دشتستان برای برآورد خسارات وارد به منطقه اعزام زلزله زده شدند تا در صورت بروز هر خسارات نیروهای امدادی به محله حادثه اعزام شدند و عملیات امدادرسانی را آغاز نمایند.

مرادی‌پور با بیان اینکه با توجه به عمق زلزله در 20کیلومتری زمین اظهار داشت: با توجه به عمق زیاد این زلزله برآورد اولیه ما عدم خسارات است اما برای ارزیابی و بیشتر ارزیابان به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: این زلزله‌،2 پیش لرزه 3.2 و 3.1 ریشتری نیز داشته است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: اعزام ، تیم های ، ارزیاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار