اختصاص بسته‌های حمایتی، اضرار میلیارد تومانی در بخش تولید با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی می‌تواند در کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش قیمت شیر تأثیرگذار باشد.

محمدتقی توکلی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی، افزایش هزینه‌‌های تولید در صنعت دامداری را در پی خواهد داشت افزود: یکی از راهکارهای حمایت از تولیدکنندگان این است که دولت با هدف حمایت از این صنعت تلاش کند تا افزایش هزینه‌ای در صنایع دامداری اعمال نشود.
 
توکلی در ادامه گفت: چنانچه صنایع دامداری مشمول افزایش هزینه‌ها شدند طبیعتا در تولید و درآمدشان باید افزایش قیمت داشته باشند و متناسب با افزایش هزینه‌ها، قیمت شیر را افزایش دهند.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: افزایش قیمت شیر اجتناب‌ناپذیر است و حمایت از مصرف‌کننده به راهکار دولت نیازمند است.
 
وی افزایش قیمت شیر را بر اساس نرخ تورم سالیانه منطقی دانست و راهکارهای حمایتی در جلوگیری از کاهش قدرت خرید و حمایت از تولید را لازم و ضروری برشمرد.
 
محمد اسماعیل‌نیا نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: تثبیت قیمت شیر در راستای حمایت از دامداران امکان پذیر خواهد بود.
 
وی تصریح کرد: متناسب با افزایش قیمت جو، دان و کنستانتره قیمت شیر برآورد می‌شود.
 
اسماعیل‌نیا حمایت از تولید را در اولویت دانست و خاطرنشان کرد: یارانه شیر باید مستقیما به اتحادیه دامداران اختصاص یابد و این اشتباه است که به صنایع داده شود و دام شیری و دام سبک را باید حمایت و مدیریت کرد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار