یکی از عواملی که امروز بر جامعه به یک معضل جدی تبدیل شده بالا رفتن سن ازدواج و مشکلات ناشی از آن است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  امروز بر اثر عدم اشتغال و منبع درآمدی، بسیاری از جوانان نسبت به تشکیل خانواده بی‌رغبت و درهمین زمینه دوری از تشکیل خانواده را بهترین وسیله برای عدم تامین مالی می‌دانند. چنانچه در مورد اشتغال جوانان و مخارج زندگی و هزینه‌های جانبی آنها حکومت فکری نکند،‌قطعا وضع ترویج و تشکیل خانواده برتر از این که هست خواهد شد.

 سن ازدواج و تشکیل خانواده بالا و بالاتر خواهد رفت. چرا که جوانان کمتر آمادگی مشکلات را دارند، با توجه به این که سبک زندگی‌ها و خانواده‌ها دست خوش مسائل غرب زندگی شده است،‌غالبا در شهرهای بزرگ خانواده‌ها اکثرا دو فرزند و تک فرزندی را دنبال کرده و همین موضوع باعث کاهش رشد جمعیت خواهد بود.

 در همین رابطه در آینده مشکلات و چالش‌های زیادی به وجود خواهد آمد واگر در این زمینه حرکت‌های سالم و بازدارنده‌ای دنبال نشود، وضع به همین ترتیب یا بدتر از آن خواهد شد به طور یقین بار هزینه زندگی را نمی‌توان نادیده گرفت چراکه متاسفانه روش زندگی‌ها و سبک موجود در جامعه به علت توقعات بی‌جا و نادرست، باعث رشد منفی جمعیتی شده است و چنانچه در این امور فرهنگ‌سازی نشود یقینا وضع از اینکه هست بدتر خواهد شد.

 نمی‌توان به سادگی از این موضوع عبور کرده و آن را به خود مردم واگذار کرد و یا هر از مدتی کارگزاران پیرامون این موضوع در یک جلسه یا چند جلسه کارشناسی این موضوع را بررسی کنند.

 یقینا بدون عزم ملی و مدیریت جهادی نمی‌توان در این گونه مسائل کلیدی حرکت مثبتی انجام داد و اگر دولت و حکومت به یاری این امور نیاید قطعا مشکلات مضاعف خواهد شد.

 در این باره نمی‌شود فقط جوانان را مورد خطاب قرار داد، امروز همه جامعه ازریز و درشت باید مشکل را بررسی کرده و با ایمان به خداوند بزرگ این موضوع به خوبی و سلامت در جامعه حل گردد. وظیفه دولت این است که در مسئله اشتغال و مسکن و تغییر سبک زندگی به شکل ایرانی و اسلامی و انقلابی حرکت‌هایی انجام دهد و روش‌های غربی نامناسب باید از زندگی‌ها و از فرهنگ جامعه بیرون رود و عالمان و نخبگان و مدیران در این زمینه باید به طور مداوم قضیه را پیگیری نمایند و هشدارهای لازم را در موقع لزوم بدهند.

 چه می‌شود اگر یک دختر و پسر جوان که قادر به تامین هزینه ‌های زندگی نیستند قرار بگذارند که هر کدام مدتی در کنار خانواده‌های خود زندگی کنند و این موضوع در گذشته کلید حل یکی از مشکلات جامعه ما بوده است تا بتوانند درآمد خود را پس‌انداز کنند و در پایان اشاره مجدد می‌شود به کارگزاران کشور به طریقی که ممکن است وضع اجاره‌نشینی را سر و سامان دهند و رشد بی‌مورد کرایه‌ها و بعضی هزینه‌های غیر ضروری حذف گردد و راه برای اشتغال وتشکیل خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی انقلابی در جامعه به طور ساده روان و آسان گردد و اجازه ندهند که هر روز این مشکلات مضاعف گردد.

 حداقل اجاره‌نشینی که بیشتر هزینه زندگی را به خود وارد کرده تا سر و سامان گیرد مشکلاتش کسر گشته که بیش از این باعث عدم تشکیل خانواده نشود و ادامه زندگی مردم به چالش کشیده نشود. باید در تربیت نسل سالم و کارآمد کوشید و در همین زمینه فرهنگ‌سازی گردد.
 
محمدحسین عبدالخالقی/
برچسب ها: رفع ، موانع ، ازدواج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
والا با این بیکاری تک فرزندم زیادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
یکی از مشکلات اصلی هم خدمت سربازی است! جوان مملکت مجبور است 24 ماه با حقوق 70 هزار تومانی عمر خود را تلف کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
میخواهیم ازدواج کنیم میگن کار داری
میخواهیم بریم سر کار میگن ازدواج کردی
عجب چرخه ی حیات زیبایی*
آخرین اخبار