مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور حکمی بهمن نامور مطلق را به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی را منصوب کرد.

 به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران، در حکم رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمده است: با توجه به لزوم معرفی و شناساندن هنر فاخر، اصیل و ماندگار صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور عزیزمان ایران و ارتقای جایگاه آن در سطح ملی و بین المللی و نظر به اهمیت پاسداشت روز جهانی صنایع دستی «20 خردادماه» به موجب این ابلاغ، جنابعالی را به عنوان «رئیس ستاد مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی» منصوب می نمایم.

ضروری است در راستای تحقق اهداف زیر اهتمام لازم را معمول فرمایید:

1- تشکیل ستاد برگزاری مراسم و تدوین برنامه اجرایی

2- هماهنگی و تعامل با سایر معاونت های سازمان در جهت استفاده از حد اکثر توان سازمان برای شناساندن ظرفیت ها و قابلیت های حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی

3- جلب مشارکت سایر ارگان ها، سازمان ها و موسسات مرتبط دولتی به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم

4- حضور فعال نهادها و سازمان های غیر دولتی، تشکل های صنفی و اتحادیه های حوزه صنایع دستی

امید است مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی تجلی استعداد، هنر و اندیشه ناب اسلامی-ایرانی و عرصه معرفی قابلیت های فرهنگی و اقتصادی حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی میهن عزیز اسلامی مان باشد.

در همین راستا نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز به منظور برگزاری موثر و با شکوه این رویداد 9 کمیته تخصصی تشکیل داد تا با فعالیت فراگیر برنامه های این ستاد را پیگیری و اجرا کنند.

20خرداد به عنوان سالروز تأسیس «شورای جهانی صنایع دستی» به عنوان «روز جهاني صنايع دستي» نامگذاري شده است.

گفتنی است:کشور ایران از سال ۱۳۴۷شمسی به عضویت شوراي جهانی صنایع دستی درآمده است و این شورا هم‌اكنون ۹۰ کشور جهان را تحت پوشش داشته و دبیرخانه‌ آن در شهر آمستردام هلند قرار دارد.


انتهای پیام

برچسب ها: ستاد ، صنایع ، دستی ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار