حامد کرزی؛ رئیس جمهور کشورمان با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در شهر شانگهای کشور چین دیدار کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در این دیدار که در حاشیه اجلاس سیکا انجام شد، هر دو جانب در مورد روابط و همکاری های دو جانبه، مبارزه با تروریزم و افراطیت در منطقه و سایر موضوعات منطقوی گفتگو کردند. 
ولادیمیر پوتین ، رئیس جهمور روسیه ابراز امیدواری کرد، رئیس جمهور آینده افغانستان ، گسترش روابط همکاری با روسیه را در اولویت کاری خود قرار دهد .
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان گفت:  افغانستان یک مسیر طولانی را در خصوص توسعه روابط اجتماعی ، اقتصادی و نیرو های ارتش طی کرده است .
رئیس جمهور روسیه از اشتراک گستردهء افغانها در انتخابات و پایان موفقانه دور اول آن ابراز خرسندی کرد و آرزو نمود که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز به موفقیت به اتمام برسد. 
هر دو جانب تروریزم و افراطیت را تهدید جدی برای منطقه خوانده، تاکید نمودند که کشور های منطقه باید با این تهدید مشترکاً و با جدیت مبارزه نمایند.
رئیس جمهور کرزی گفت که نزدیکی جغرافیایی افغانستان و روسیه، روابط تاریخی و منافع مشترک دو کشور ایجاب می کند تا حکومت آیندهء افغانستان نیز در گسترش بیشتر روابط و همکاری ها میان افغانستان و روسیه، گام های استوار بردارد. 
حامد کرزی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور آیندهء کشور را یک رویداد تاریخی برای افغانستان دانسته و از پوتین دعوت کرد تا برای اشتراک در این مراسم یک هیات عالی رتبه کشورش را به افغانستان بفرستد که مورد پذیرش رئیس جمهور روسیه قرار گرفت.
/انتهای پیام

منبع:صدای افغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.