وزیر کشور افغانستان در نشست خبری مشترک با کمیسیون های برگزاری و رسیدگی به شکایات انتخابات افغانستان در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات این کشور، به ادامه راکت پرانی از خاک پاکستان هشدار داد

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، "محمد عمرداودزی" وزیر کشور افغانستان امروز (چهارشنبه) در این نشست خبری، همزمانی آغاز دو باره راکت پرانی از خاک پاکستان و عملیات موسوم به خیبر نیروهای طالبان در افغانستان را سوال برانگیز دانست.

وزیر کشور افغانستان تاکید کرد مردم افغانستان بیش از این ادامه حملات راکتی از خاک پاکستان را تحمل نخواهند کرد و واکنش تندی به اینگونه اقدامات نشان خواهند داد.

داود زی، ادامه حملات راکتی و توپخانه ای به خاک افغانستان را غیرقابل قبول و خلاف اصول بین المللی دانست و گفت: همزمان با وعده مقامهای پاکستان برای کمک به تامین امنیت در افغانستان، شاهد حملات راکتی از خاک این کشور به افغانستان هستیم.

وزیر کشور افغانستان با اشاره به مذاکرات دو روز گذشته راحیل شریف رییس ستاد مشترک پاکستان در کابل با مقامهای افغان و نیروهای ناتو، گفت در همین حال شب گذشته شاهد راکت باران مناطقی از خوست و پکتیا در افغانستان بودیم.

دو روز قبل در نشست سه جانبه شیرمحمد کریمی رییس ستاد مشترک ارتش افغانستان، راحیل شریف رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان و جوزف دانفورد فرمانده نظامیان خارجی مستقر در افغانستان، شیر محمد کریمی نیز پاکستان را به همکاری در تامین امنیت انتخابات افغانستان فرا خواند.

به گفته ژنزال ˈظاهر عظیمیˈ سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این نشست سه جانبه علاوه بر تامین امنیت انتخابات، نگرانی افغانستان از تنش ها و تحرکات نظامیان پاکستان در امتداد خط دیوررند و حدفاصل دو کشور مطرح شد.

این نشست سی و هفتمین نشست رئیسان ستاد مشترک ارتش افغانستان و پاکستان به شمار می رود.

راحل شریف در این دیدار تاکید کرده است که پاکستان آماده همکاری همه جانبه برای مبارزه با تروریسم است و برای تامین صلح در افغانستان نیز همکاری خواهد کرد.

مقام های دولت افغانستان بارها اعلام کرده اند که گروه های تروریستی در آن سوی خط دیورند برای اخلال در امنیت افغانستان، برنامه ریزی می کنند و دولت پاکستان می تواند با محدود کردن فعالیت این گروه ها در تامین امنیت افغانستان کمک کند.
/انتهای پیام

منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.