نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه آزادی خرمشهر یک نقطه تحول بسیار بزرگ در جنگ تحمیلی بود؛ گفت:سالگرد آزادی خرمشهر و روز چهار خرداد روز مقاومت دزفول همزمان با سالگرد آزادی جنوب لبنان است، ما باید بدانیم همگی علیه دشمن اصلی مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی باید متحد شویم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ ناصر ابوشریف نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران در نشست خبری مقاومت در دزفول پیروزی در خرمشهر و فتح‌المبین و لبنان اظهار داشت: شهدای جنگ تحمیلی خود را برای عزت و سربلندی و استقلال امت اسلامی فدا کردند و به همه امت اسلامی و شهدای مقاومت اسلامی لبنان و فلسطین و روح بلند امام خمینی (ره) درود می‌فرستیم.
 
وی افزود: آزادی خرمشهر در مناطقی که از سوی رژیم صدام اشغال شده بود، تحول بسیار مهمی در تحولات انقلاب اسلامی و حماسه‌ای بسیار بزرگ و بی‌سابقه بود.
 
ابوشریف تصریح کرد: وقتی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد تمام دنیا اعم از شرق و غرب در برابر آن ایستادند و آمریکا و هم‌پیمانان آن و حتی اتحاد جماهیر شوروی و هم‌پیمانان آن به دشمنی با این انقلاب پرداختند زیرا ابعاد آن را درک کرده و می‌دانستند در احیای خیزش امت اسلامی این انقلاب چه نقشی دارد و چه چالش‌هایی برای آمریکا و شوروی به وجود می‌آورد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: دولت‌هایی که در منطقه هستند و رژیم‌های منطقه عربی و اسلامی اکثراً مرتجع و مزدور غرب هستند و بر ملت‌ها تحمیل شده‌اند و منتخب ملت خود نیستند.
 
وی افزود: این رژیم‌ها از رژیم صدام برای حمله به ایران حمایت کرده‌اند که بر اساس غرب و شوروی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.
 
ابو شریف اظهار داشت: در  آن زمان همه متوجه شدند انقلاب اسلامی ایران خطر بزرگی برایشان است و می‌خواهد خیزش اسلامی را دوباره احیا کند.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: در آن زمان از وضعیت نا‌به‌سامان سامان ایران پس از انقلاب اسلامی دچار آن شده بود سو‌ءاستفاده شد و معمولاً پس از هر انقلابی ارتش و مردم با هم اتحاد ندارند لذا از این وضعیت سوءاستفاده کرده است و هزاران کیلومتر از سرزمین اسلامی ایران اشغال شد.
 
وی گفت: آزادی خرمشهر یک نقطه تحول بسیار بزرگ در جنگ تحمیلی علیه ایران بود  زیرا موجب شد بیشتر مناطق اشغالی آزاد شود و کفه ترازو به نفع ایران تغییر کند.
 
ابو شریف اظهار داشت: این پیروزی‌ها به فضل رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) مقاومت مردم و تلاش بسیج و سپاه بود که در برابر این حمله جهانی به ایران متحد شدند.
 
وی تصریح کرد: پس از این پیروزی که ایران بدست‌آورد، فشار شدیدی به ایران آمد و برای توقف جنگ درخواست‌هایی شد که متأسفانه این جنگ تا سال 1988 به طول انجامید.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: اکثر شهرهای این مناطق اشغال شده بود، بویژه شهر دزفول بهای سنگینی پرداخته‌اند و هزاران موشک و گلوله و توپ و هزاران نفر زخمی و شهید بوده‌اند اما این شهر با مقاومت و پایداری ایستاد و توانست خود را حفظ کند.
 
وی افزود:  سالگرد آزادی خرمشهر و روز مقاومت دزفول همزمان با سالگرد آزادی جنوب لبنان است و در سال 1982 میلادی وقتی خرمشهر آزاد شد ارتش رژیم صهیونیستی وارد لبنان شد و طی بیست روز به اشغال جنوب لبنان پرداخت تا اینکه در سال دو هزار با کمک مقاومت اسلامی لبنان آزاد شد لذا ما هم روز مقاومت دزفول و هم آزاد سازی جنوب لبنان را جشن می‌گیریم که هر دو نقطه عطفی در تحولات منطق بوده است.
 
 ابو شریف اظهار داشت:در جنوب لبنان برای اولین بار در جنگ اراب و رژیم صهیونیستی پیروزی به وسیله صلاح به دست آمد نه با توافق نامه ننجینی مانند کمت دیوید که  بین مصر و رژیم صهیونیستی امضا شده است.
 
در سال 2005 نیز ارتش رژیم صهیونیستی از غزه عقب نشینی کرد و شهرک‌های صهیونیست‌نشین برچیده شد و این با مقاومت اسلامی مردم فلسطین به دست آمد لذا در این مناسبت تاکید می‌کنم که مقاومت مسلحانه تنها راه پیروزی بر دشمنان است و باید این راه را سفت کرد زیرا دشمنان ما نشان داده‌اند تنها با زور سلاح و مقاومت ما  عقب نشینی خواهند کرد.
 
نماینده جنبش جهاد فلسطین در ایران اظهار داشت: البته مقاومت مسلحانه تنها راه در برابر دشمن نیست و راه‌های دیگری مانند مقاومت نرم یا جنگ نرم وجود دارد اما همچنان مقاومت مسلحانه یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای مقابله با دشمنان است.
 
وی تصریح کرد:باید یادآوری کنم که وحدت، اتحاد و مقاومت و رهبری حکیمانه در ایران باعث پیروزی شد و بدانید که برای پیروزی ما باید در منطقه با هم دیگر متحد باشیم زیرا متأسفانه دشمنان در همه جای منطقه حضور دارند و اگر در جایی شکست بخورند برای جای دیگری نقشه می‌کشند.
 
ابو شریف گفت:دشمنان می‌خواهند تفرقه‌های مذهبی، دینی قومی و طایفه‌ای ایجاد کنند و ما نباید به این تفرقه‌ها دامن بزنیم و مردم باید هوشیار باشند و به سمت تفرقه حرکت نکنند.
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران افزود:وحدت موضوع بسیار مهمی است زیرا دشمن اصلی همه ما اسرائیل است و اگر مسائل و اختلافات داخلی وجود داشته باشد باید همه تلاش خود را معطوف به مبارزه با دشمن اصلی یعنی رژیم صهیونیستی کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد:مردم ایران و عراق پس از جنگ بین این دو کشور  رابطه خوبی با هم دارند و این نشان می‌دهد که این جنگ جنگ رژیم صدام علیه ایران بود و دو ملت با هم بیمی نداشتند  لذا همه‌ی ما مسلمانان باید علیه یک دشمن متحد شویم و آن دشمن، رژیم صهیونیستی است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: سالگرد ، آزادی ، پیروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار