مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان گفت: در راستای توسعه باغات رویشی، استفاده بهینه از منابع آب و خاک و افزایش تولید، در سال زراعی جاری بیش از 160 هزار اصله نهال یارانه دار بین باغداران این شهرستان توزیع شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
ˈشهرام رحمانیˈ افزود: این نهال ها سازگار با خاک های آهکی با میزان آهک بالای 12 درصد و خاک های فقیر و خشک بوده و نسبت به آفات مقاوم هستند.

وی انگور، هلو، شلیل، گلابی، بادام و زردآلو را از جمله نهال های توزیع شده نام برد و در ادامه تصریح کرد: توزیع نهال یارانه دار به منظور کمک در ایجاد اشتغال و درآمدزایی کشاورزان، اصلاح باغات درجه دو و سه، کشت نهال سالم و استاندارد و توسعه و احداث باغات فنی و مکانیزه انجام شده است.

رحمانی اعلام کرد: اعتبار اختصاص یافته برای این تعداد اصله از محل اعتبارات یارانه نهاده ها و عوامل تولید کشاورزی بوده است.

وی با بیان اینکه توزیع نهال در بین کشاورزان محدودیت خاصی نداشته، افزود: به تمامی کشاورزان متقاضی در صورت قادر بودن به تامین آب کشاورزی نهال های مورد نیاز ارایه شده است.

رحمانی در پایان یادآور شد: در شهرستان تاکستان 25 هکتار باغ انگور، 76 هکتار باغ گلابی، 96 هکتار باغ هلو و شلیل و 10 هکتار باغ از دیگر ارقام میوه ها با پایه رویشی از طریق دریافت نهال های یارانه دار کشت شده است.

شهرستان تاکستان دارای 33 هزار هکتار زمین باغی و 73 هزار هکتار اراضی زراعی است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.