به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛
سیدجعفر تشکری هاشمی؛ معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که برتری
کارت بلیتهای یکساله با اعتبار محدود برای شهروندان چیست، گفت: میانگین
متوسط سفرهای مردم را داریم و اعتبار اولیه کارت بلیتهای یکساله متناسب با
میانگین سفرهای شهروندان پیشبینی شده است. این در حالیست که افزایش
سفرهای شهروندان نیز در این اعتبارات لحاظ شده که اعتبار مصرفی کارت است.
وی
با بیان اینکه کارت بلیتهای یکساله 2 تا 3 برابر کارت بلیتهای مبلغ دار،
برای شهروندانی که برای تردد روزانه از مترو استفاده میکنند، مقرون به
صرفه است، تاکید کرد: کارت بلیتهای یکساله به مفهوم این نیست که به تعداد
هر بار استفاده کاربران که البته به صورت استفاده غیر متعارف باشد، کارایی
داشته باشند. دلیل آن هم این است که لازم است تا استفاده از این کارتهای
یک ساله حتما سیستم نظام کنترلی داشته باشد. به عنوان مثال وقتی کارتی 200
بار در یک روز کشیده میشود معنایی بجز سو استفاده عدهای سودجو از کارت
بلیتهای یکساله ندارد. از این رو تلاش کردیم تا با بکارگیری سیستم جدید
راه این سواستفاده را ببندیم.
معاون شهردار تهران همچنین اظهار کرد:
شهرداری تهران به ازای هر سفر مبلغی را از محل کارت بلیتها به بخش خصوصی
پرداخت میکند که این مبلغ در هر خط متفاوت است. ما یارانههای سنگینی را
در خصوص کارت بلیتهای یکساله پرداخت میکنیم و نمیتوانیم اجازه دهیم بدون
محدودیت از این کارتها در روز استفاده شود.
به گفته تشکری هاشمی
از دو سال گذشته که کارت بلیتهای یکساله فعال شدند به یکباره سود جویی در
این بخش افزایش یافت. به طوری که شاهد بودیم برخی افراد با در دست داشتن
این کارتها زمینه سود جویی را فراهم می کردند .به عنوان مثال یک نفر در
طول یک روز نمیتواند 60 بار از مترو و یا اتوبوس استفاده کند . این در
حالیست که مرکز اطلاعات ما این قبیل اتفاقات را در سالهای گذشته به ثبت
رسانده است که این بار مالی بسیاری را به شهرداری تحمیل کرده و حقوق دیگر
شهروندان را هم پایمال کرده است.
وی تاکید کرد: کارت بلیتهای
اعتباری یکساله متناسب با ترددهای منطقی شهروندان پیشبینی شده است و با
سیستمی که لحاظ شده راه سو استفاده از این کارتهای اعتباری یکساله مسدود
شده است. ضمن اینکه با روش جدید این قابلیت درنظر گرفته شده که متخلیفان
شناخته شده و با آنها برخورد قضایی میشود.
انتهای پیام/