رئیس سازمان داوطلبان گفت: استان خراسان شمالی با فعالیت 35هزار داوطلب برای ارائه خدمات بشردوستانه و عام‌المنغعه در جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کنند که بیشترین آمار داوطلبان استان‌های کشور را دارد‌.

فرحناز رافع،رئیس سازمان داوطلبان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از 675 هزار داوطلب سازماندهی شده در سازمان داوطلبان هلال احمرفعالیت دارند که در بین جمعیت‌های ملی  دنیا، آمار مناسبی است اما این تعداد داوطلب 29 سال به بالا برای کشوری که نزدیک به 80 میلیون جمعیت دارد، واقعا آمار کمی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در بین استان‌های کشور خراسان شمالی بیشترین آمار داوطلبان را داراست، افزود: استان‌های کرمانشاه و گیلان  در رتبه‌های دوم تا سوم  پرجمعیت‌ترین داوطلبان جمعیت هلال احمر قرار دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: بنا بر تاکید  رئیس جمهور در دیدار با اعضا، داوطلبان و مدیران جمعیت در هفته هلال احمر بر تلاش بر افزایش تعداد اعضا و داوطلبان در راستای تحقق شعار هر خانواده، یک امدادگر، باید حداقل در هر خانواده یک داوطلب داشته باشیم تا آموزش‌های خود امدادی و دیگر امدادی را ببینند و در پیشگیری و  مقابله با  حوادث آمادگی لازم را داشته باشند.
 
رئیس سازمان داوطلبان در ادامه اظهار داشت: فعالیت جمعیت هلال احمر، تنها در زمینه حوادث و سوانح نیست و ماموریت دیگر آن اقدامات و فعالیت‌های بشردوستانه است که با افزایش تعداد داوطلبان، می‌توان از مشارکت مردمی در فعالیت‌های اجتماعی و توسعه و آبادانی کشور بهره‌مند شد.

وی خاطر نشان کرد: برای ترویج فرهنگ داوطلبی باید رسانه‌ها به ما کمک کنند چرا که آن‌ها در ترغیب مردم  برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی نقش عمده‌ای دارند‌.

انتهای پیام/
برچسب ها: سشیب ، سیشب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار