مایکروسافت به زودی نخستین گوشی نوکیای خود را به بازار عرضه خواهد کرد

پس از آنکه مایکروسافت شرکت نوکیا را خریداری کرد حالا به وعده خود عمل کرده و نخستین گوشی هوشمند خود را ماه می به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ گوشی لومیا ٦٣٠ تا آخر هفته آینده به تدریج در کشورهای مناطق اروپا، آسیا و کشور چین با قیمت‌های ١٥٩ دلار برای نسخه‌های تک سیم‌کارت و ١٦٩ دلار برای گوشی‌های دو سیم‌کارت به بازار عرضه می‌شود.

لومیای ٦٣٠ که از فناوری اینترنت LTE استفاده می‌کند و لومیا ٦٣٥ که از اینترنت 4G استفاده می‌کند همه خصوصیات ویندوز فون‌های ٨.١ را دارند. صفحه نمایش لمسی گوشی ٤.٥ اینچی و حافظه رم آن‌ها ٥١٢ مگابایتی است. پردازنده گوشی‌های تازه چهارهسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی اسنپ دراگون ٤٠٠ است و حافظه ذخیره‌سازی گوشی‌ها هم 8 گیگابایت هستند و از درگاه کارت حافظه Micro SD نیز پشتیبانی می‌کنند.



نکته مهم این است که با این میزان از ظرفیت رم، گوشی‌های اندرویدی قادر به ارائه تمام عملکردهای خود نیستند اما در این گوشی به طور مشخص به دلیل پردازنده چهار هسته‌ای آن، همین میزان حافظه برای ارائه حداکثر عملکرد گوشی کافی است. لومیا ٦٣٥ و ٦٣٠ دوربین جلو ندارد و تنها یک دوربین عقب ٥ مگاپیکسلی بدون فلاش دارند که به توانایی فیلم‌برداری HD مجهز است.

از دیگر مشخصات این گوشی های جدید ضد خش بودن شیشه صفحه نمایش آنها  و باتری بزرگ‌تراست، که موجب  طول عمر بیشتری می شود همچنین در مدل ٦٣٠ یک نمونه دو سیم کارته هم تولید شده است که به کاربر امکان می‌دهد همزمان از دو سیم کارت مختلف با شماره‌ها و شرکت‌های مختلف ارائه دهنده استفاده کند.

گزارش از پریسا کابلی

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار