وزیر آموزش و پرورش گفت: سرپرستان می‌توانند با استفاده از امکانات کمک‌های مردمی و نیروی انسانی ایرانیان خارج از کشور جلوی اتلاف منابع مالی را بگیرند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در نشست و دیدار صمیمی با مدیران و کارشناسان مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور با تأکید بر ارجحیت نظر کارشناسی بر نظرات شخصی در تصمیم‌گیری‌ها، تصریح کرد: کارشناسان باید واقعیت‌های دستگاه را ببینند و بر مبنای شناخت ریشه‌ها به راه حل متناسب با آن اقدام کنند.

وی پیاده‌سازی چهار سیاست راهبردی و کلان آموزش و پرورش در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور را را‌ه‌های افزایش بهر‌ه‌وری در این مرکز توصیف کرد و اظهار داشت: در این صورت می‌توانید وضع موجود را به حالت مطلوب برسانید.

وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از عملکرد برخی مدارس خارج از کشور در توزیع منابع انسانی خاطرنشان کرد: باید با تدبیر و شجاعت در اعزام معلمان به مدارس خارج از اتلاف منابع مالی جلوگیری کنیم.

فانی «مدارس لازم التوجه» را نتیجه کار تحقیقاتی و الگوی مناسب برای مدارس خارج از کشور دانست و افزود: با انتخاب مدیران توانمند و متخصص در ساماندهی نیروی انسانی می‌توان این نوع مدارس را مدیریت کرد و بهره‌وری را افزایش داد.

وی «کیفیت بخشی» را از سیاست‌های فراگیر در آموزش و پرورش عنوان و یادآور شد: باید تلاش کنیم کیفیت در ارکان مختلف آموزش افزایش یابد تا دچار رکود و رخوت نشود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ثابت ماندن تعداد تحصیل کنندگان در مدارس خارج از کشور گفت: باید با تکیه بر فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی و زبان فارسی زمینه جذب دانش‌آموزان ایرانی و غیر ایرانی را در این مدارس افزایش دهیم.

فانی با تأکید بر اینکه توسعه مدارس خارج از کشور باید «کمّی» و «کیفی» باشد، افزود: باید از فرصتی که در این دولت فراهم شده است، استفاده کنیم و با دعوت از ایرانیان خارج از کشور، فرهنگ ایرانی ـ اسلامی را به جهان عرضه کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر افزایش اختیار سرپرستان مدارس خارج از کشور گفت: سرپرستان می‌توانند با استفاده از امکانات کمک‌های مردمی و نیروی انسانی ایرانیان خارج از کشور جلوی اتلاف منابع مالی را بگیرند.

فانی با بیان اینکه نباید جلوی تحصیل اتباع بیگانه را بگیریم، گفت:  باید با وزارت کشور و نهادهای ذی نفع در مسئله اتباع بیگانه مذاکره و ظرفیت سازی کنیم تا آنها علاوه بر استفاده از مواهب تعلیم و تربیت، انتقال دهنده فرهنگ ایرانی ـ اسلامی به کشورشان باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تأکید ، مدارس ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار