رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی گفت: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی جزو پارک‌های رتبه سه در کشور است

حسن حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پارک علم و فناوری آذربایجان غربی جزو پارک‌های رتبه سه در کشور است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مستقر در پارک در حوزه تولید کالاهای دانش‌بنیان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: دستاوردهای مهمی در حوزه فناوری و اقتصادی توسط شرکت‌ها کسب شده است.

وی خدمات استقرار و عمومی، خدمات اطلاع‌رسانی، خدمات فنی و تخصصی، خدمات آموزشی و مشاوره‌ای، خدمات بازاریابی و پروژه‌یابی، حمایت از شرکت‌های در شرف تاسیس، معرفی به سرمایه‌گذار و معرفی به بانک‌ها و صندوق‌های حمایتی برای دریافت وام‌های کم‌بهره و بدون بهره را از خدمات ارائه شده در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه اجرایی شرکت‌های دانش‌بنیان معاف از مالیات، بیمه و عوارض بوده و در واردات و صادرات محصولات تابع مناطق آزاد هستند تا شتاب کار این شرکت‌های افرایش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سهم صنعت در استان در راستای اشتغال و تولید ناخالص بسیار پایین است، تصریح کرد: تنها اجبار تولید با نوآوری نوین بوده که نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است و این موضوع در بلندمدت امکان‌پذیر بوده و در کوتاه‌مدت موثر نیست و در این راستا شرکت‌های کوچک در حوزه فناوری ارزش افزوده بالا و اشتغال برای قشر تحصیل کرده ایجاد می‌کنند.

حیدری ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر با پدیده زیست محیطی دریاچه ارومیه مواجه بوده بحث کشاورزی و اشتغال کشاورزی محدودتر می‌شود و توسعه صنعت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های معدنی موجود نیازمند تحقیق، توسعه و دانش است که در این راستا باید فضای مناسب برای شرکت‌های مستقر ایجاد شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی تصریح کرد: با تغییری که در فضای کسب و کار در استان رخ می‌‌دهد پارک علم و فناوری بیش از پیش در جامعه وارد شده و باید نقش شرکت‌های دانش بنیان پر رنگ‌تر شود.

وی با بیان اینکه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای هدایت مدیران شرکت‌ها و واحدهای مستقر در پارک در ارتقای روش‌های بازاریابی و مدیریت آنان برگزار می‌‌شود، ادامه داد: این دوره‌های آموزشی توسط پارک برای شرکت‌های دانش‌بنیان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

حیدری افزود: امسال برنامه‌ریزی شده بعد از امتحانات کارگاه آموزشی به تفکیک تخصص‌های مختلف برای دانشجویان برگزار شود و در سطح مدارس نیز برنامه‌هایی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله طراحی و ساخت ربات در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شکل‌گیری پارک‌ها و مراکز رشد در کشورهای جهان سوم مشکلاتی ایجاد می‌کند که با افزایش تجربیات برخی پارک‌ها تغییر ماهیت داده و به شهرک فناوری تبدیل می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه سهم صنعت در آذربایجان غربی بسیار پایین بوده و کمتر از 10 درصد است، تصریح کرد: استقرار شرکت‌های بخش صنعت در پارک علم و فناوری استان مورد غفلت واقع شده استب/.

برچسب ها: فناوری ، علم ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.