مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از دستگیری 85 شکارچی متخلف در سال گذشته به علت شکار و صید غیر مجاز در این استان خبر داد.

محمدپور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان با بیان اینکه برای این افراد در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده و در برخی موارد نیز رای صادر شده است افزود : شکارچیان متخلف سال گذشته اقدام به صید 136گونه جانوری در این استان کردند و در این مدت، شش شکار بزرگ از جمله کل و بز، قوچ و میش توسط متخلفان شکار شدند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان دارای 18 منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع است  اظهار داشت : در این استان 165 گونه پستاندار، 517 گونه پرنده، 209 گونه خزنده، 174 گونه ماهی و 22 گونه دو زیست در همدان شناسایی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: تجاوز بی رویه مردم به خصوص کشاورزان به محیط طبیعی و زیستگاه جانوران، تخریب محیط زیست و شکار بی رویه از عوامل موثر در کاهش جمعیت و تعداد گونه های مختلف به شمار می رود.
محمدی خواستار توجه مسئولان برای حفظ برخی از مناطق حفاظت شده ی استان به خصوص تالاب آق گل ملایر شد و افزود : پیشروی کشاورزی در محدوده ی تالاب و استفاده از آب آن برای کشاورزی ، اختصاص ندادن حق آبه ی این تالاب از سوی شرکت های آب منطقه ای استان های مرکزی و همدان ، وجود سیل بند و بند ها در مسیر رود خانه قره چای همه دست به دست هم دادن تا امسال زودتر از همه ی سال های گذشته این تالاب فصلی خشک شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.