قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل با اشاره به حجم بالای کار در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: اولویت اساسی مرکز اصلاح ساختار و انسجام دولتی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  خلیل‌الله بابالو، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در نشست صمیمی مدیران و کارشناسان مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج  از کشور با وزیر آموزش و پرورش، با انتقاد از ترکیب نامتوازن نیروها در سنوات گذشته، تصریح کرد: شناسایی 76مسئله اساسی و به روز کردن کارها نخستین امری بود که در بدو پذیرش مسئولیت در مرکز انجام شد.

وی از تشکیل کمیته حل مسئله در مرکز خبر داد و افزود: با  تلاش‌های صورت گرفته، تاکنون 23 مسئله حل و بقیه در حال بررسی می‌باشند.

بابالو، با اشاره به تعامل با کلیه واحدهای ستادی و استانی، اظهار کرد: کارگروهی با رابطین استان‌ها و معاونین تشکیل دادیم تا پس از تکمیل بانک اطلاعات نیروهای استانی متناسب با سیاست‌های مرکز، بتوانیم پس از پالایش اطلاعات،‌آنها را به مجامع جهانی معرفی کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از ایجاد معاونت جدید به نام «ارزیابی و ارزشیابی» خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزشیابی مستمر کارکنان با توجه به تقویم اجرایی، تنظیم تقویم اجرایی با عنایت به اسناد بالادستی و بازدید مدارس ایرانی بخشی از وظایف معاونت جدید در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اهمیت پژوهش در مدارس خارج از کشور گفت: با تشکیل «کمیته پژوهش» و ارایه شیوه‌نامه آن در صدد هستیم تا علاوه بر شناسایی نیروهای بازگشتی از مدارس خارج از کشور و تکمیل بانک اطلاعاتی مدرسین ضمن خدمت براساس نیاز سنجی، دوره‌های آموزش برای معلمان در این مدارس تنظیم کنیم.

وی «مرجع بودن اطلاعات و ارتباطات»، «پاسخگویی نیازهای مختلف مراجعین خارج از کشور» و «استفاده از پتانسیل ایرانیان خارج از کشور» را از وظایف مرکز برشمرد و گفت: کاهش تعداد کارکنان مرکز از 120 به 30 در سال‌های گذشته تحقق کامل اهداف فوق را کمرنگ می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار