در پی عرضه گسترده سهام برخی شرکت‌ها برای فروش در بازار سهام نیویورک، شاخص کل بورس در پایان معاملات کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ با افزايش عرضه سهام براي فروش در بازار مالي نيويورک، شاخصهاي اصلي بورس وال استريت در پايان کار خود شاهد کاهش قابل ملاحظه اي بود. همچنين زيان دهي بخش خرده فروشي و انتشار ارقام نااميد کننده شرکتهاي استيپلز و تي جي ايکس، افت شاخصها را تشديد کرد.

شاخص کل "اس اند پي پانصد" شاهد کاهش بود و ارزش سهام سه چهارم شرکتهاي زيرمجموعه شاخص مالي نزداک کاهش داشت.

پنج شرکت بزرگي که سهامشان سقوط کرد، همگي از فروشگاههاي زنجيره اي يا خرده فروشيهاي بزرگ بودند.

"داوجونز" شاخص صنعت نيز به طور متوسط صد و سي و هفت مميز پنجاه و پنج صدم واحد کاهش داشت و به شانزده هزار و سيصد و هفتاد و چهار مميز سي و يک صدم واحد رسيد.

شاخص "اس اند پي پانصد" هم دوازده و بيست و پنج صدم واحد معادل شصت و پنج صدم درصد کاهش داشت و در پايان معاملات به رقم هزار و هشتصد و هفتاد و دو مميز هشتاد و سه صدم واحد رسيد.

شاخص "نزدک کامپوزيت" هم بيست و هشت و نود و دو صدم واحد کاهش داشت و به رقم چهار هزار و نود و شش مميز هشتاد و نه صدم واحد رسيد. در اين ميان ارزش هر سهم شرکت کاترپيلار با سه مميز شش دهم درصد کاهش به يکصد و يک دلار و پنجاه و شش سنت رسيد.

سقوط ارزش سهام اين شرکت بيشترين فشار را بر شاخص داوجونز آورد. جنرال موتورز بزرگترين خودروساز آمريکا نيز پس از آنکه اعلام کرد دو ميليون و چهارصد و بيست هزار دستگاه خودرو را در آمريکا براي رفع اشکال فني جمع آوري مي کند، سه و چهار دهم درصد از ارزش سهام خود را از دست داد و ارزش هر سهم اين شرکت به سي و سه دلار و هفت سنت سقوط کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار