فرماندار شهرستان خلخال گفت: سیل‌بند‌های روستای اندبیل خلخال در حال تکمیل است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مهدی احمدی  در بازدید از ساخت‌ سیل‌بند در مسیر سیل‌های روستای اندبیل اظهار داشت: تکمیل این سیل‌بند‌ها در حال تکمیل است.

وی گفت: ساخت این سیل‌بندها که از سال گذشته کلنگ‌زنی شده با اعتبار 140 میلیون تومان از محل اعتبارات عمرانی در حال ساخت است.

فرماندار خلخال با اشاره به اهمیت سیل‌بندها در مسیر سیلاب‌ها خاطر نشان کرد: سیل‌بندها علاوه بر جلوگیری از افزایش فرسایش خاک، کمک به تغذیه سفره‌های زیرزمینی آب، افزایش پوشش گیاهی، کنترل سیل و رسوب، موجبات استفاده از‌ آب‌های سطحی را برای امر کشاورزی و استفاده دام فراهم می‌کند.

احمدی افزود: در شهرستان خلخال بیش از 18 بند تاخیری در مسیر دره‌های منطقه گردشگری فینارود خلخال ساخته شده که در سال‌های گذشته به علت نبود این بند‌‌های تاخیری خسارات فراوانی در یک دهه گذشته به منازل روستاییان در خوجین و روستاهای همجوار وارد می‌شد.

وی همچنین به وجود بیش از 80 درصد جنگل‌های استان اردبیل در خلخال اشاره کرد و گفت: پارسال نیز طرح صیانت از جنگل‌های شمال در شهرستان خلخال اجرا شده و در 35 هکتار تعداد 29 هزار و 905 اصله نهال کاشته شده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: خلخال ، تکمیل ، سیل ، بندها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.