مدیر امور منابع آب اسفراین از صدور مجوز برداشت 281 هزار و 221 متر مکعب آب زیرزمینی برای مصارف خاص طی یک سال اخیر در محدوده‌های مطالعاتی اسفراین و صفی‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، برات امیری گفت: این حجم برداشت به 85 پرونده متقاضی واجد شرایط بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی در یک سال اخیر تخصیص داده شده است.

وی افزود: 36 مورد از این موافقت‌نامه‌ها مربوط به واحدهای دام و طیور، 31 مورد برای صنایع کم‌مصرف، و بقیه برای تاسیس گلخانه، کارگاه‌های تولیدی، امور خدماتی، معادن شن و ماسه و امور گردشگری بوده است.

امیری با اشاره به اینکه، پروانه بهره‌برداری از 195 حلقه چاه در این شهرستان طی سال 1392 تمدید شده است، گفت: به علت برداشت‌های غیرمجاز و بی‌رویه در دو محدوده مطالعه اسفراین و صفی‌آباد، وزارت نیرو توسعه بهره‌برداری از منابع زیرزمینی در این دو دشت جز در موارد خاص، را ممنوع اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: پروانه بهره‌برداری از 195 حلقه چاه نیز در این شهرستان طی سال 1392 تمدید و 91 حلقه چاه غیر مجاز نیز شناسایی شده است که با تشکیل پرونده قضایی در مورد 12 حلقه چاه غیرمجاز، برخورد با متخلفان مورد پیگیری قرار گرفت و 6 حلقه چاه غیرمجاز با حکم قضایی مسدود شد./ش/ن

برچسب ها: مجوز ، صدور ، برداشت ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.