سیستم پرداخت فروشگاهی می‌تواند به نیازهای فروشگاهی را در رابطه با خرید و ارائه سرویس‌های فوری در خصوص خدمات فروشگاهی ارائه کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ قطبی، مدیرعامل شرکت شاپرک در نشست خبری خود که با حضور مدیرکل اداره فناوری اطلاعات بانک صادرات و مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان آنکه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک میلیون و 550 تراکنش امسال به ثبت رسید، گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در سال گذشته با همکاری شاپرک به ثبت رسید توزیع سبد کالا بود که به علت گستردگی حجم پروژه ما شاهد افزایش چشمگیر میزان تراکنش در زمان توزیع سبد کالا بودیم. بر این اساس ما ظرف یک هفته توانستیم تغییرات نرم‌افزاری لازم را به میزان 10 هزار مورد انجام دهیم.
 
وی در خصوص نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: حجم تراکنش یک میلیون و 550 هزار باعث پرداخت مبلغ 50 میلیارد تومان برای خرید کتاب را رقم زد و هدف ما در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب یکپارچه‌سازی توسعه خدمات در عمق جامعه بوده تا مردم بتوانند بدون دغدغه و با امنیت کافی اقدام به استفاده از کارت‌های بانکی خود کنند.
 
** بیشترین میزان حجم تراکنش‌ها در سال 92 در 28 اسفندماه 

قطبی، مدیرعامل شرکت شبکه پرداخت کارت (شاپرک) ادامه داد: یک سوم تراکنش‌ها شتابی است و یک سوم دیگر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مربوط به بن کارت‌ها بوده که در مورد بن کارت‌ها این رقم 38 درصد و در مورد کارت‌های بانکی رقم 40 درصد را به خود اختصاص داده است.
 
وی تصریح کرد: مورد کاری ما به گونه‌ای است که به هیچ عنوان وارد کسب و کار نمی‌شویم بلکه ما شرکت ارائه دهنده خدمات هستیم.
 
وی در خصوص طرح‌های جدید شرکت شبکه پرداخت کارت (شاپرک) عنوان کرد: 2 تا 3 طرح برای عملیاتی شدن در حال تکمیل است و در حال حاضر 12 شرکت وجود دارد که اسم فروشگاه‌ها را به صورت 12 مدل به ثبت می‌رساند.

قطبی در خصوص بحث جریمه برای پایانه‌های فروشی که فعال نیستند، اظهار داشت: تصمیماتی در این رابطه گرفته شده تا یکسری جریمه به پایانه‌های فروشی که فعالیت ندارند اختصاص پیدا کند که این جریمه شامل کسب و کار است ضمن آنکه شرکت psp‌ مربوطه هم جریمه می‌شود. 
 
** 30 درصد امکانات شبکه پرداخت الکترونیکی در تهران است

قطبی ادامه داد: در بحث امنیت برای اولین بار یک چارچوب برای شرکت‌ها در سال 90-91 تولید شد که در بهمن‌ماه سال 91 عملاً به مرحله اجرا گذاشته شد.
 
وی ادامه داد: 30 درصد امکانات شبکه پرداخت الکترونیک در تهران است و در مورد بحث امنیت باید بگویم عملکرد شرکت‌های psp در حوزه امنیت با موفقیت بالای 85 درصد مواجه بوده است.
 
مدیرعامل شرکت شاپرک در خصوص پرداخت‌های موبایلی گفت: در این رابطه باید یکسری چارچوب‌ها رعایت شود که این موضوع در بانک مرکزی در حال تدوین است و در این مورد ما محیط مجازی را یکپارچه کردیم و آخرین مرحله آن یکپارچه سازی فضای مجازی در روی موبایل است.
 
** اخذ پول از مانده‌گیری از 20 خرداد ماه  

قطبی ادامه داد: در رابطه با بحث وجه نقد از مانده‌گیری این کار بر روی همه سامانه‌ها از تاریخ 20 خردادماه سال جاری اعمال می‌شود که مبلغ آن بر روی دستگاه‌های (ATM)، صد تومان برروی سایر درگاه‌های اینترنتی 126 تومان و 6 ریال است و این موضوع به هیچ عنوان نامش ریسک نیست و این کار صرفاً در مورد شبکه بین بانکی اعمال می‌شود.
 
وی ادامه داد: مبلغ هر رفت و برگشت وجه نقد برای شاپرک در چند سال گذشته تقریباً 500 تومان بوده که در حال حاضر حدود 750 تومان است.
 
وی با تأکید بر اینکه هدف شاپرک لذت بردن از خدمات است گفت: آمارها نشان می‌دهد که ما توانسته‌ایم زیرساخت‌ها را توسعه داده و در حال حاضر از نظر شبکه‌ای روی نقطه بالای 97 درصد ایستاده‌ایم در حالی که شبکه بانکی بالای 77 درصد است.
 
در ادامه نشست خبری؛ گودرزی، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک صادرات گفت: بانک صادرات ایران برای  هفتمین سال متوالی حامی نمایشگا‌ه بین‌المللی کتاب تهران بوده و توانسته این بانک با ظرفیت سازی خوب یعنی با بهره‌گیری از سوییج مناسب و اتصال 2 هزار و 700 حساب به پایانه‌های فروش و 47 دستگاه خودپرداز و راه‌اندازی 16 باجه بانکی در نقاط مختلف  بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پاسخگوی مشکلات بانکی مردم و رفع نیازهای بانکی آنها را به خوبی انجام دهد که این کار با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.
 
گودرزی ادامه داد: تمام دانشجویانی که اقدام به خرید بن‌کارت نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب تهران کردند می‌توانند تا 31 خرداد‌ماه اقدام به خرید اینترنتی کتاب از طریق دلتای الکترونیکی بانک صادرات ایران کنند.  
 
وی ادامه داد: در خصوص بحث تراکنش‌های از طریق پایانه‌های فروش این بانک در نمایشگاه کتاب باید بگویم میزان تراکنش‌ها از طریق پایانه‌های فروش این بانک مثبت بوده و بالغ بر یک میلیون و 550 هزار تراکنش انجام شده که نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد و مبلغ آن 47.2 میلیارد ریال بوده  که از نظر مبلغ هم رشد 60 درصدی را به خود اختصاص داده است.
 
گودرزی افزود: این موضوع در مورد دستگاه‌های خودپرداز بالغ بر 138 هزار تراکنش با مبلغ 43 میلیارد ریال بوده که از نظر خطوط شبکه‌ای ما توانسته‌ایم از سریعترین خطوط شبکه‌ای با همکاری شرکت شاپرک استفاده کنیم در کنار این موضوع باید بگویم سال گذشته میزان استفاده از پایانه‌های فروش حدود 15 درصد بوده که این میزان روی دستگاه‌های خودپرداز وارد شده است.
 
گودرزی گفت: در رابطه با بحث همکاری با شرکت‌های psp‌ برای ارائه خدمات در نمایشگاه بین‌المللی تهران فقط یک شرکت با بانک صادرات همکاری داشته است.

حسینی‌پور مدیر کمیته تسهیلات رفاهی و هماهنگی سازمان‌ها و نهادهای همکاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: تا زمان تکمیل ظرفیت با توجه به سامانه بانک صادرات این بانک کارهای بسیار مناسبی را ارائه داد که بیشترین میزان فروش در نمایشگاه بین‌المللی تهران از طریق دستگاه‌های pos  بوده که مربوط به تاریخ 18 اردیبهشت‌ماه است.
 
وی ادامه داد: بیشترین میزان فروش کتاب در نمایشگاه بین‌المللی تهران مربوط به بخش دانشگاهی و بعد از آن بخش ناشران عمومی بوده که بیش از هزار دستگاه pos در بخش ناشران عمومی نصب شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تراکنش ، نمایشگاه ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار