یک گروه حامی حقوق بشر فیلمی را منتشر کرده است که به گفته این گروه نشان می‌دهد نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به دو نوجوان فلسطینی در جریان یک تجمع شلیک کرده‌اند و آنها را از پا در آورده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه؛ ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید این فیلم کل ماجرا را نشان نمی‌دهد. در عین حال معاون دبیرکل سازمان ملل خواستار "تحقیقات مستقل و شفاف" در این باره شده است. پیش‌تر یک گروه از رژیم صهیونیستی حامی حقوق بشر نیز این ادعا را مطرح کرده بود. حال گروه بین‌المللی دفاع از کودکان با انتشار این فیلم می‌گوید این تصاویر ثابت می‌کند نیروهای رژیم صهیونیستی در حالی به این دو نوجوان تیراندازی کرده‌اند که هیچ تهدیدی از جانب آنها وجود نداشته است.

محمد ابوطاهر، ۱۵ ساله و ندیم نواره، ۱۷ ساله،‌ سه‌شنبه هفته گذشته به مناسبت سالگرد "روز نکبت" در تجمع مقابل زندان نظامی اوفر حاضر شده بودند.

در جریان این تجمع، چندین نفر از فلسطینی‌ها به سوی نیروهای رژیم صهیونیستی اعزام‌شده به خارج از زندان سنگ پرت کردند.

در همین حال یکی از معاونان دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره خواستار تحقیقات "مستقل و شفاف" شده است.

اسکار فرناندز تارانکو، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی، روز سه‌شنبه ۲۰ مه در جلسه مشاوره شورای امنیت گفت: "مایه نگرانی جدی است که ظاهرا اطلاعات اولیه نشان می‌دهد دو فلسطینی غیرمسلح که به نظر نمی‌رسد مایه تهدید بوده باشند، کشته شده‌اند".

یک مقام ارشد فلسطینی هم در این باره گفته است که استفاده رژیم صهیونیستی از "خشونت افراطی و بی‌حد" علیه تظاهرات‌کنندگان، جنایت جنگی است.

به گفته او، قتل این دو نوجوان یک جور "اعدام عمدی" آنان بوده است.

گروه بین‌المللی دفاع از کودکان می‌گوید این فیلم دو دقیقه‌ای منتشر شده از بین شش ساعت فیلم ضبط‌شده در دوربین‌های مداربسته استخراج شده است. به گفته آنان این دوربین‌ها در محل کسب متعلق به فلسطینی‌ها نصب بوده‌اند.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار