"ماهواره تدبير علم و صنعت" تا پايان سال پرتاب می‌شود

قائم مقام سازمان فضايی ايران از پرتاب ماهواره تدبير دانشگاه علم و صنعت در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي دانشگاه علم و صنعت حميد فاضلی قائم مقام سازمان فضايی ايران گفت: سه ماهواره‌ تدبير، شريف ست و فجر ما آماده هستند و هر زمان که هماهنگی‌های لازم انجام و آمادگی از سوی دوستان پرتاب‌گر اعلام شود پرتاب‌ها صورت می‌گيرد.

وی در ادامه گفت: در برنامه‌های فضايی گاهی لازم است که تغييراتی در سيستم‌ها و زيرسيستم‌ها ايجاد شود تا کيفيت پرتاب‌ها کامل شوند. در اين راستا ما در حال انجام آمادگی‌های لازم هستيم تا انشاء‌الله بتوانيم در سال جاری سه پرتاب ذکر شده را داشته باشيم.

به گفته فاضلی پرتاب ماهواره تدبير توسط سازمان فضايی و با کمک دانشگاه علم و صنعت در حال مديريت طراحی سيستمی است و همچنين "ماهواره فجر" نيز به کمک "وزارت دفاع" در صا ايران طراحی و ساخته شده است و ماهواره شريف ست مربوط به "دانشگاه صنعتی شريف" است.

قائم‌ مقام سازمان فضايی ايران همچنين گفت: در موضوع زيست فناوری فضايی نيز يک کلاس جديد از پرتاب زيرمداری در پژوهشگاه فضانوردی در حال طراحی است که اين کلاس يک نقطه اقدام به جلو است و در اين راستا کپسول‌های ما ديگر به صورت استوانه‌ای نيست و شکل فضايی پيدا می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار