خبرگزاری "رویترز" در گزارشی، با اشاره به پایان ماموریت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه اکتبر، نوشت: خروج کاترین اشتون از اتحادیه اروپا موجب ایجاد ابهام و پیچیدگی در مذاکرات هسته‌ای ایران می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ این خبرگزاری با اشاره به اینکه دوران ماموریت "کاترین اشتون" در این مسئولیت در پایان ماه اکتبر تمام می‌شود، آورده است: در شرایطی که ایران و کشورهای غربی برای کامل کردن روند مذاکرات هسته‌ای تا پیش از ضرب‌الاجل تعیین‌شده در ماه جولای تلاش می‌کنند، مسئله تغییر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نکته‌ای است که ذهن آنان را مشغول کرده است.
بر اساس این گزارش، ممکن است" اشتون" در روند مذاکرات نقش کلیدی نداشته باشد، اما وی رابط اصلی در زمینه مذاکرات از سال 2010 تاکنون بوده است. نقش وی ایجاد اتحاد میان شش کشور غربی و تلاش برای اعتمادسازی میان این شش کشور و ایران بوده است.
در بخش پایانی این گزارش آمده است: احتمالا "کارل بیلدت" و "رادوسلاو سیکورسکی"، وزرای خارجه سوئد و لهستان گزینه‌های حانشینی وی خواهند بود و این در حالی است که با رفتن اشتون، تیم وی در مذاکرات نیز تغییر خواهند کرد و مشخص نیست هلگا اشمید نیز به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهد، این در حالی بود که وی از سال 2011 با همتای ایرانی خود رابطه نزدیکی برقرار کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار