علیرغم تمامی حقایق که به وضوح نشان دهنده دخالت آمریکا در ایجاد بحران در اوکراین است ، رسانه های غربی تلاش می کند این اتهام را به روسیه نسبت دهند .


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه ؛‌ در آغاز مذاکرات در روز چهارشنبه گذشته دولت موقت کیف به نخست وزیری "ارسنی یاتسنیوک" اظهار داشت که با نمانیدگانی از نیروهای دفاع مردمی در شرق اوکراین گفتگو  نخواهد کرد چرا که دست های آنان به خون آلوده است . 

نیروهای دفاع مردمی نیز در پاسخ به این اقدام اعلام کردند که کودتای ضددولتی رخ داده در فوریه غیرمشروع و غیرقانونی به شمار می آید . 

سازمان امنیت و مشارکت در اروپا (OSCE) اعلام آمادگی کرده است تا در نقش میانجی وارد این مذاکرات شده تا موقعیت بحرانی در این کشور خاتمه یابد . روسیه و آمریکا نیز این پیشنهاد را پذیرفته اند . 

این در حالی است که برخی کارشناسان این مذاکرات را ناموفق پیش بینی کرده اند چرا که گفتگوها در شرایطی انجام می گیرد که یک طرف دیگری را " حکومت فاشیستی " می خواند و دیگری نیز در مقابل آنان را "تروریست " نامیده است . نظر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در تاریخ 25 می اهمیت این مذاکرات دوچندان به شمار می آید . 

در ادامه این مقاله آْمده است : در اینجا سوالی در مورد هجمه رسانه های غربی در قبال وقایع اوکراین در ذهن هر دو گروه مردم در این کشور بوجود آمده است  آیا روسیه در وضعیت اوکراین مداخله کرده است یا آمریکا ؟  علیرغم اتهامات فراوانی که هر دو طرف به یکدیگر وارد می کنند هیچگونه سند و مدرکی ارائه نمی شود . 

ایالات متحده مدتی است که از حضور نظامی ارتش روسیه در مرزهای اوکراین انتقاد می کند در حالی که تصاویر تار و دور از نظامیان و یا ویدئوهای دست کاری شده و کوتاه برای اثبات ادعای خود منتشر می نماید . روسیه نیز در پاسخ به این اتهامات اظهار کرده است که دخالتی در امور داخلی اوکراین نداشته و هر آنچه در این کشور رخ میدهد بخشی از یک درگیری داخلی محسوب می شود . 

مقامات دولت تازه کیف تلاش می کنند با جلب حمایت های اتحادیه اروپا و آمریکا تمامی اتهامات را به مسکو نسبت دهند . بنابراین آنها از هیچ اقدامی برای متهم نمودن کرملین به هر بهانه و با هر ابزاری برای اثبات آن فروگذار نمی کنند . 
 
در ماه آوریل دولت اوکراین تصویری را منتشر کرد و مدعی شد مربوز به حضور نظامی ارتش روسیه در مرزهای اوکراین است . ایالات متحده نیز با اساتفاده از همان تصویر پروژه تخریبی خود ضد روسیه را کلید زد . اگر چه روز بعد عکاس آن تصویر اعلام کرد که روسی بوده و عکس رانیز در شرق اوکراین گرفته است . 

بلافاصله پس از آن نیویورک تایمز نیز خبری منتشر کرد و در آن نوشت که دولت آمریکا معتقد است که بی شک روسیه در پشت پرده درگیری در اوکراین قرار دارد . 

انتهای پیام /
برچسب ها: رسانه ، اوکراین ، غرب ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار