رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران گفت: افراد نباید با گرفتن پست، مقام و درجه تغییر کنند و رفتار امروزشان با دیروز متفاوت باشد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلین "عباسعلی فراتی" در جمع مدیران نیروی دریایی ارتش، با اشاره به توصیه‌های علی(ع) در نهج البلاغه، تأکید کرد: با بیشتر شدن مسؤولیت و اختیاراتمان برای مسائلی که دیروز نمی‌دیدیم و امروز برای مان روشن شده باید تدبیر و چاره اندیشی کنیم نه این که روی درب اتاقمان که تا دیروز به روی همه باز بود امروز  بنویسیم "بدون هماهنگی وارد نشوید."

وی به حساسیت‌های امام علی(ع)در امر حکومت داری و تذکر  به برخی از صاحب منصبان حکومتی اشاره کرد و گفت: ایشان شریح قاضی را مورد خطاب قرار می‌دهند که گزارش شده خانه ای خریده اید- یعنی به تعبیر ما در بالای شهر خانه گران قیمت خریده - و در نامه دیگر به استاندارش عثمان بن هنین متذکر می‌شود که گزارش شده در مهمانی شرکت کرده‌ای که چنین ویژگی‌های بدی داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فراتی بر ادای حقوق کارکنان و سربازان وظیفه تأکید کرد و گفت: در بسیاری از پرونده‌ها فرد به خاطر اینکه به زعم خودش نتوانسته حقش را بگیرد مرتکب جرم شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران، با اشاره به اهمیت و ارزش امر به معروف از نگاه ائمه اطهار(ع) گفت: اگر حفاظت، عقیدتی - سیاسی و بازرسی دست به دست هم بدهند، امر به معروف و نهی از منکر در نیروهای مسلح به خوبی جواب می‌دهد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در شهرک‌های مسکونی نیروهای مسلح دارای پشتوانه و ضمانت اجرایی است، به عنوان مثال اگر کسی تخطی کند و موجب نا امنی شود بر اساس قانون باید خانه سازمانی را تخلیه کند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران گفت: عنصر امر به معروف و نهی از منکر را عامل جاودانه شدن قیام کربلا برشمرد و گفت: علی (ع)می فرمایند: «امر به معروف و نهی از منکر ارزشی دارد که حتی جهاد در راه خدا، در مقابل آن قطره ای است در مقابل دریای عمیق.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار