تارنمای ناسا روزانه تصویری که بیانگر مطلبی علمی و یا یادواره‌ی دستاوردی بشری است را منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ تارنمای ناسا روزانه تصویری که بیانگر مطلبی علمی و یا یادواره‌ی دستاوردی بشری است را منتشر می‌کند.

1- بازگشت کپسول فضایی دراگون:
این کپسول فضایی در 20 آوریل توسط موشک فالکون-9 از مرکز فضایی کیپ کاناورال واقع در ایالت فلوریدا آمریکا به فضا پرتاب شد و بیش از 1500 کیلوگرم مواد غذایی و آزمایشگاهی را به ایستگاه فضایی رساند. دراگون روز یکشنبه 18 می 2014 در اقیانوس آرام فرود آمد.


 
2- نمایی بسته از حلقه‌های B و C زحل: در یکم جولای 2004 فضاپیمای کاسینی پس از 7 سال به زحل رسید. این تصویر در ‍‍ژوئن همان سال در طیف ماورای بنفش گرفته شده است.



 
3- وقتی تلسکوپ فضایی هابل به مدار خود رسید: در 24 آوریل 1990 تلسکوپ فضایی هابل بوسیله شاتل‌های فضایی به مدار فرستاده شد. این تصویر که در روز 25 آوریل همان سال با یک دوربین هسل بلاد گرفته شده است، صفحات خورشیدی این تلسکوپ عظیم را نشان می‌دهد که به تازگی باز شده بودند.




4- فضا نوردی در حال بازدید از ربات ماهنورد نقشه بردار: در 17 آوریل 1967 وقتی اولین انسان‌ها قدم بر ماه گذاشتند، آپولو 12 در 600 متری surveyor3 فرود آمد. در این عکس ریچارد گردن در حال بازدید از دوربین های surveyor3‌ است.



انتهای پیام/
برچسب ها: ناسا ، دستاورد ، تلسکوپ ، هابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
این عکس آخری یعنی چی؟
مگه کسی هم تا حالا قدم روی ماه گذاشته؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محسن
۱۵:۳۳ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
خسته نباشی...
آخرین اخبار