مرتضی طلایی از افزایش 6 برابری هوای سالم از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، در ادامه شصت و ششمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران مرتضی طلایی که امروز در غیاب احمد مسجد جامعی ریاست جلسه را بر عهده داشت با اشاره به ارائه طرح یک فوریتی در جلسه علنی امروز گفت: امروز دوستان کمیسیون معماری و شهرسازی طرح یک فوریتی برای تقویت مصوبه قبلی شورای شهر به منظور الزام شهرداری تهران برای جانمایی بافت‌های تاریخی و فرهنگی شهر تهران ارائه کردند که به مناسبت هفته گردشگری می‌توانیم این طرح یک فوریتی را با اصلاحاتی به منظور بازنگری مصوبه سال 84 تصویب کنیم.
 
وی افزود: در ادامه می‌توان کارگروه مشترک میراث فرهنگی و مدیریت شهری را فعال کرده و به این ترتیب پیشنهادات همکاران و شورا و رییس سازمان میراث فرهنگی را به صورت توأمان عملیاتی نماییم .
 
*سالاری: بافت‌های تاریخی به تهدیدی برای مالکان املاک مجاور آنها تبدیل شده است
 
در ادامه این جلسه محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در تذکر به رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و در خصوص جزئیات طرح اعلام شده از سوی مرتضی طلایی گفت: بافت‌های تاریخی به ویژه در مناطق 10 و 11 به تهدیدی برای مالکان املاک مجاور آنها تبدیل شده چرا که این بافت‌ها و میزان بارگذاری آن در لایحه سامانه طرح تفضیلی تهران لحاظ نشده و این امر مشکلاتی برای مالکان شهرداری و سازمان میراث فرهنگی ایجاد نموده است.
 
طلایی در ادامه با اشاره به اینکه آنچه امروز به صورت پیشنهاد از سوی شورای و رییس سازمان گردشگری مطرح شده اظهار داشت: امیدوارم ظرف یک ماه پیشنویس این لایحه را به هیئت رییسه تبدیل کنند تا طبق گفته سلطانی‌فر (رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری) در فرصت بعدی تفاهم نامه عملیاتی شود.
 
در ادامه این جلسه طرح یک فوریتی مطرح شده در خصوص الزام شهرداری تهران برای جانمایی بافتهای تاریخی  و فرهنگی با رأی حداکثر اعضا به تصویب رسید.
 
احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران که پس از تأخیر 2 ساعته در این جلسه حضور یافت در تذکر به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: در این دوره انتظار از این سازمان زیاد است چرا که تهران با توجه به قدمت 7 هزار ساله منطقه شمیران و برخی مناطق دیگر از ارزش تاریخی نظیر شیراز و اصفهان برخوردار بوده و اگر تمامی این موارد را در کنار هم قرار دهیم دارای شرایط استثنایی در حالی که هیچگاه به تهران که در واقع به نوعی نماد ایران است از این نظر به طور جدی توجه نشده است.  
 
وی در ادامه با بیان تشکیل جلسه‌ای از سوی شورا با وزیر نفت در خصوص رفع معضل آلودگی هوای تهران و کلان‌شهرها که به نوعی به خصوص در تهران منجر به مرگ تدریجی می‌شود افزود: طبق گفته ایشان تهران از سال 93 بنزین پاک مصرف می‌کند که کاهش دامنه آلودگی‌های هوا در تهران و نیز دیگر شهرهای بزرگ مؤید این مطلب است.
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گزارش شهرداری در خصوص روزهای پاک در تهران اشاره نمود و افزود: بنابراین گزارشات امسال 6 روز هوای پاک و 52 روز هوای سالم در تهران داشته‌ایم که این میزان 6 برابر ایام مشابه در سال‌های دیگر است و تمامی این موارد با گفته دولت در خصوص مصرف بنزین پاک از سال جاری انطباق دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار