استاد يكي از دانشگاه‌هاي بلژیک، با گفتن شهادتین در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام مشرف شد.

ريچارد کیلهورد در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهدگفت :به همراه دوست ايراني خود به دفتر مديريت زائران غير ايراني آستان قدس رضوی مراجعه و بعد از صحبتها و توضيحات اوليه توسط این مديريت در زمينه اصول و عقايد دین مبین اسلام شهادتين را برزبان آوردم و مسلمان شدم.

وی با اشاره به این که در يكي از دانشگاه‌هاي كشور بلژيك به تدریس می پردازم گفت: در حال حاضر در کشور بلژیک سکونت دارم و به عنوان استاد دروس فنی در دانشگاه اين كشور به تدريس مشغولم و مذهب من مسيحي كاتوليك بود.

این تازه مسلمان 49 ساله، در خصوص دلايل تصمیم خود برای تغيير سرنوشتش وتشرف به دین اسلام بیان داشت: حدود 5 سال پيش در ذهنم سوالات بسياري شكل گرفت كه در كشور خودم به هرجا مراجعه كردم حتي كليسا پاسخ سوالاتم رانیافتم. به صورت خود جوش شروع كردم به مطالعه اديان مختلف از جمله اسلام و سرانجام این دین را به عنوان کامل‌ترین دین پذیرفتم و پاسخ سوالاتم را در دين اسلام يافتم.

ريچارد كليهورد با اشاره به ديدن اقامه عزای مسلمانان برای امام حسين(ع )در ماه محرم ابراز داشت: اعتقاد، عشق و ارادت مردم ایران به ائمه اطهار(ع) به ویژه عزاداری آنان در ماه محرم برایم بسیار جذاب بود و موجب شد بیشتر در زمینه دین مبین اسلام تحقیق کنم.

وی در خصوص آشنایی خود با کتاب آسمانی عنوان کرد: من ترجمه قرآن مجید را به زبان انگليسي خوانده‌ام و در شناخت راه درست به من كمك شایانی كرده است اما خيلي علاقمندم كه خواندن واژه‌هاي قرآن را به زبان عربي هم ياد بگيرم.

این تازه مسلمان شده گفت: حرم امام رضا(ع) بسيار شگفت انگيز است و با فضاهاي ديگر متفاوت است. من در این مکان معنوی احساس آرامش می‌کنم و گويي در فضاي ملكوتي و معنوي حرم مطهر رضوي، صداي فرشتگان را مي شنوم.

در پايان يك جلد كلام الله مجيد و هدايا و محصولات فرهنگی به زبان انگليسي جهت شناخت صحيح بيشتر دين مبین اسلام توسط مديريت زائرين غيرايراني آستان قدس رضوی به این تازه مسلمان اهدا شد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اسلام ، استاد ، بلژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.