پایگاه اینترنتی رووزنامه هاآرتص در مطلبی اعلام کرد دولت آمریکا قصد دارد تا دولت وحدت ملی فلسطین را به رسمیت بشناسد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری "العهد" ، پایگاه اینترنتی هاآرتص‌، به نقل از فردی که وی را مسؤول بلندپایه در دولت آمریکا می‌نامند اعلام کرد : دولت آمریکا قصد دارد تا دولت وحدت ملی فلسطین را به رسمیت بشناسد و زمینه همکاری با آن را ایجاد نماید.

هاآرتص ، سخنان این مسؤول آمریکایی را ضربه‌ای به تلاش‌هایی که نتانیاهو علیه دولت وحدت فلسطین می‌کند، دانست.

هاآرتص از قول این مسؤول بلند پایه آمریکا نقل کرده است که گفته : دولت آمریکا  تمایل دارد تا با دولت وحدت فلسطین که بزودی اعلام حضور می‌کند ، همکاری نماید و از حماس نمی‌خواهد تا به شروط چهارگانه بین‌المللی متعهد باشد ،بلکه فقط به این میزان که دولت وحدت فلسطین به این‌ها متعهدباشد کفایت می‌کند و ایالات متحده نیز در تشکیل این دولت دخالت نخواهد کرد.

وی گفت : اگر بیانیه دولت وحدت فلسطین شامل شروط این تعهدات گردد ، دولت آمریکا به همین بسنده خواهد کرد و در مورد تشکیل این دولت ما به هیچ وجه نقشی در آن نخواهیم داشت.

 هاآرتص همچنین گفت : به نظر می‌رسد که تعهد‌های "محمودعباس" رئیس تشکیلات خودگردان برای دولت آمریکا کافی بوده و باعث رضایت دولت آمریکا شده است  و در این صورت موضع آمریکا نیز مانند موضع اتحادیه اروپا که در طی نشست‌های وزرای خارجه اعلام کرد که دولت جدید را درصورت پذیرش شروط چهارگانه به رسمیت می‌شناسد و با آن همکاری می‌کند هماهنگ شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار