مدارک جدید ارائه شده توسط ادوارد اسنودن حاکی از شنود 100 درصد مکالمات تلفنی مردم برخی از کشورهای جهان است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، بنابر افشاگری‌های جدید ادوارد اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا در حال گردآوری مکالمات تلفنی مردم باهاما و گردشگرانی است که به این کشور سفر کرده‌اند.

طبق مدارکی که توسط اسنودن ارائه شده‌اند، این طرح نظارتی به عنوان بخشی از یک سیستم اطلاعاتی فوق محرمانه و بدون موافقت و حتی آگاهی دولت باهاما اجرا می‌شود.

گفته می‌شود آژانس امنیت ملی آمریکا با همکاری سازمان مبارزه با مواد مخدر این کشور، توانسته است به فایل‌های صوتی تمام مکالمات تلفنی انجام شده در باهاما دسترسی یابد و آنها را ضبط و ذخیره کند. طبق مدارک ارائه شده، سیستم‌های اطلاعاتی مورد استفاده در این طرح شنود، قابلیت ضبط روزانه بیش از 100میلیون مکالمه را دارند.

طبق گزارشی که در واشنگتن‌پست منتشر شده است، در این طرح جاسوسی، 100 درصد مکالمات تلفنی انجام شده در باهاما و یک کشور دیگر که نامی از آن برده نشده، ضبط می‌شوند و برای بررسی‌های بیشتر، ذخیره و طبقه‌بندی می‌گردند. گفته می‌شود این شنود و جاسوسی‌های تلفنی در کشورهای دیگری چون مکزیک، فیلیپین، و کنیا نیز انجام می شود. به اعتقاد یک تحلیل‌گر سیاسی، این اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند، بلکه خشونت را وارد روابط میان کشورها می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار