معاون برنامه‌ریزی وزارت دفاع گفت: در وزارت دفاع مجموعه ادبیاتی به عنوان هسته‌های کوچک دانا و شبکه‌های بزرگ توانا جهت بهره‌وری مناسب برای فراهم‌سازی خواسته‌های بخش دفاع برقرار کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ابراهیم محمودزاده معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت دفاع در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی بهره‌وری 1404 که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد درباره تقسیم بندی بهره‌وری در بخش کاربخشی و اثربخشی اظهار داشت: ادبیاتی که با آن سر و کار داریم در بخش کاری تمرکز بیشتر شده و در بخش دیگر در عرصه ادبیات و اجرایی محدوده خاصی را برای همگان فراهم نمی‌کند و در اختیار تعدادی از مدیران قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: سازمان تحقیقاتی،‌ تولیدی در قالب بنگاه بزرگ دفاع و در فضای کلی کار می‌کند که فرصت‌های برجسته‌ای پیش روی خود دارد.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت دفاع با اشاره به موانع موجود در بخش بهره‌وری در وزارت دفاع خاطرنشان کرد: محدودیت منابع، مشکل زمان تحویل بهره‌وری است دسترسی به تکنولوژی روز با قیمت مناسب 3موضوع مهمی است که با آن در ارتباط هستیم و باید در سازمان ساز وکاری را تنظیم کنیم تا پاسخگوی بخش بهره‌وری باشد.

محمودزاده ادامه داد: در ویژگی‌های سازمان دفاع تا به امروز در بخش دفاع ویژگی اصلی حاکم شده تحت عنوان سازمان موقر که دارای ویژگی‌های ساختاری سازمانی برای بخش بهره‌وری است.

وی گفت: بنگاه دفاعی و اقتصادی دو عنصری هستند که با آنها سر و کار داریم و اینکه برای اقتصادی بودن بنگاه سایه سبد کالایی که می‌توان در داخل  کشور برای خود تهیه کنیم اقدامات لازم را برای آن فراهم سازیم.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت دفاع با بیان اینکه افراد کلیدی در مججموعه حضور دارند که فرآیند توسعه مدیریت در مراکز ارزیابی و توسعه رشد کنند گفت: این مرکز قرار است مدیرانی تربیت کند که نسبت به فعالیت‌های اثر بخش کارآمدی پتانسیل‌های لازم را ایجاد کند.

محمودزاده با تاکید بربخش جانشین‌پروری گفت: سیستم توانایی‌های لازم را در نحوه اداره و امر جانشین‌پروری دارد و هم اکنون تیم‌های خلاقیت و نوآوری به منظور اجرای کار در مجموعه دفاع حضور دارند و این تیم‌ها در حوزه کاری و فکری به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: تیم‌های خلاق و نوآور در مجموعه دفاع از ظرفیت‌های بیرونی و داخلی جهت استفاده موثر از بهره‌وری اقدامات لازم را انجام می‌دهند و به نوعی مسئولیت طرح مسائل را بر عهده دارند.

وی با اشاره به مجموعه ادبیاتی تحت عنوان هسته‌های کوچک دانا و شبکه‌های بزرگ توانا که در وزارت دفاع وجود دارد خاطرنشان کرد: نیروهایی تحت عنوان هسته‌های کوچک دانا با کمترین وبا کیفیت‌ترین نیروها در فراهم سازی طی بهره‌وری‌های مناسب برای خواسته ها و مطالبات بخش دفاع به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: تلاش وزارت دفاع بر این بوده که کارآیی را به حوزه اثربخشی انتقال دهد.

محمودزاده ادامه داد: محیط خلاق و ایجاد انگیزه یکی دیگر از موضوعاتی است که مورد توجه وزارت و مجموعه بهره وری قرار دارد تا بتوانیم سازمان را از نظر دفاعی و اقتصادی بهره‌ور کنیم و خوشبختانه چنین اتفاقی رخ داده است.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت دفاع به ارتباط میان وزارت دفاع در بخش بهره‌وری با بسیاری از سازمان های دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: موضوعات مالی ومنابع یکی از مسائلی است که همواره مورد توجه قرار دارد اما ما با فضایی که در مجموع دفاع به وجود آورده‌ایم می‌توانیم ادعا کنیم که در حوزه اثر بخشی بهره وری تمرکز و تاکید زیادی شده است اما همواره کارآیی را در امر بهره وری مورد توجه قرار می دهیم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: برقراری ، هسته های ، کوچک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار