نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ اعلام کرد تضمین انتقال گاز روسیه به اروپا به اوکراین بستگی دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ اعلام کرد تضمین انتقال گاز روسیه به اروپا به اوکراین بستگی دارد.

مدودف همچنین گفت:« اگر بازار اوکراین در شرایط باثباتی باشد و اگر اوکراینی ها به همه تعهدات خود پایبند باشند، اروپایی ها آنچه را که می خواهند دریافت خواهند کرد.»

  نخست وزیر روسیه اذعان کرد:« ما نمی توانیم این حقیقت را نادیده بگیریم  این اوکراین است که بین روسیه و اتحادیه اروپا قرار دارد.»

 وی در ادامه تاکید کرد از این پس گاز روسیه به جای اروپا به چین صادر می شود .

همچنین دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه اعلام کرد روسیه در نظر دارد تدابیر تلافی جویانه ای بر ضد تحریم های آمریکا اتخاذ کند.

مدودف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت : « برنامه اتخاذ اقداماتی درباره چگونگی پیشبرد اوضاع در دست است. »

 وی افزود : « با وجود  مخالفت ما با هر گونه تحریمی ، اگر درباره سناریوی بدی صحبت کنیم ، بسته تدابیر تلافی جویانه روسیه نه تنها شامل تدابیری جهت بهبود اوضاع اقتصادی این کشور بلکه در برگیرنده تدابیری می شود که ممکن است برخی کشورها را هدف بگیرد.»

همچنین از سوی دیگر  نخست وزیر روسیه سخنان مطرح شده مبنی بر تصمیم  روسیه برای الحاق استان‌های دیگر اوکراین به روسیه را تکذیب کرد 

 نخست وزیر روسیه  سخنان گفته شده مبنی بر قصد روسیه برای الحاق استانهای دیگر اوکراین به روسیه را تکذیب کرد و آن‌ها را صرف ادعا و تبلیغات دانست.

وی در گفتگوبا این شبکه گفت : بهترین تضمین برای تمامیت ارضی اوکراین، گفتگوهای مستقیم میان کیف و استان‌های دیگر می‌باشد.

نخست وزیر روسیه گفت : مهم ترین چیز ، آرام‌کردن اوضاع در داخل اوکراین و کاهش تنش‌ها و وتوقف ساختن پیشرفت جنگ داخلی در این کشور است . وی خواستار آن شد که به مواضع ساکنان استان‌های لوگانسک و دونتسک و دیگر مناطق اوکراین احترام گذاشته شود.

وی همچنین در سخنان خود با اشاره به ضرورت انجام مذاکراتی فراگیر و صریح براساس احترام متقابل ، انجام چنین مذاکره‌ای را سبب آرام شدن اوضاع در اوکراین دانست.

وی همچنین در سخنان خود با مخالفت از دادن  هرگونه تضمینی توسط مسکو ، از اتحادیه اروپا و ایالات متحده خواست تا تضمین‌هایی را برای عدم دخالت در امور داخلی اوکراین،  یا الحاق آن به ناتو بدهند.

وی همچنین از مقامات کیف خواست تا تضمین بدهند که اوضاع را آرام می کنند و برضد شهروندان شرق اوکراین از خشونت استفاده نمی‌کنند.
وی گفت : گفتگوهای داخلی در اوکراین باید منجر به وضع قانون اساسی جدید گردد.

از سوی دیگر مدودف خواستار انتشار نیروهای حافظ صلح در اوکراین به منظور پایان دادن به خشونت‌های ارتش برضد شهروندان این کشور شد و گفت : مهم ملیت و تابعیت این نیروها نیست ، بلکه مهم قدرت آن برتأثیرگذاری در اوضاع است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار