دبیر شورای استانی ایرانیان خارج از کشور کردستان از شناسایی 5 هزار و 300 نفر کردستانی مقیم کشورهای خارجی خبر داد و گفت: اطلاعات 420 نفر از این افراد در سامانه شورا ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،  جهانی گفت: شورای استانی ایرانیان خارج از کشور نقش هماهنگ‌کننده در ارتباط با ایرانیان مقیم کشورهای خارجی دارد و به عنوان یک رابط تسهیل‌گر سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.

وی افزود:ستاد سرمایه‌گذاری استان 57 فرصت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم 77 فرصت سرمایه‌گذاری در کردستان را به دبیرخانه شورا معرفی کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نقش پروازهای بین‌المللی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کردستان، حذف پرواز سنندج به سلیمانیه را به عنوان دغدغه شورای استانی ایرانیان خارج از کشور استان ذکر کرد و از پیگیری احیای آن توسط مجموعه استانداری خبر داد.

دبیر شورای استانی ایرانیان خارج از کشور کردستان رویکرد این شورا را خدمت‌محور عنوان کرد و گفت: براساس آمار و اطلاعاتی که از مرکز 2777 به عنوان زیرمجموعه این شورا اخذ شده است، تعداد تماس‌های تلفنی کردستانی‌های مقیم سایر کشورها افزایش یافته و این نتیجه اطلاع‌رسانی خوب اصحاب رسانه استان است.

وی گفت: اطلاع‌رسانی برنامه‌های شورای استانی ایرانیان خارج از کشور منجر به مراجعات حضوری به دبیرخانه شورا هم شده و از این طریق مسائل حقوقی و مشکلات را دنبال می‌کنند./س
 
برچسب ها: شورا ، سرمایه ، دبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.