فرماندار چالدران گفت: تاکنون حدود 83 معدن در چالدران شناسایی شده است.

 

احمدرضا قلی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: تاکنون حدود 83 معدن در چالدران شناسایی شده و برای 13 معدن پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

وی با بیان اینکه هفت معدن به صورت فعال مشغول استخراج هستند، ادامه داد: ذخیره معادن شهرستان 4 میلیون و 700 هزار تن بوده و سالانه 160 هزار از این معادن استخراج می‌شود.

قلی‌پور میزان اشتغال‌زایی حاصل از معادن فعال شهرستان را حدود 162 نفر عنوان کرد و گفت: مواد معدنی استخراج شده از معادن فعال شهرستان؛ تراورتن، سنگ مرمریت، پوکه معدنی و سنگ آهن بوده که به صورت فعال بهره‌برداری می‌شود.

فرماندار چالدران به ظرفیت چالدران در زمینه مواد معدنی اشاره کرد و ادامه داد: اگر در شهرستان چالدران توجهی به ظرفیت مواد معدنی انجام شود می‌توانیم بیشترین اشتغال را در شهرستان ایجاد کنیم.

وی افزود: چنانچه سرمایه‌گذارانی به این بخش سوق پیدا کنند و در معادن شهرستان سرمایه‌گذاری کنند بیشترین ظرفیت اشتغال‌زایی در ارتباط با معدن در این شهرستان انجام می‌شود.

قلی‌پور مشکلات پیش رو در حوزه معادن شهرستان را در سه محور ارزیابی و تصریح کرد: نقدینگی و سرمایه در گردش یکی از مشکلات موجود بوده و راه ‌ارتباطی و جاده‌های دسترسی معادن مناسب نیست.

وی با اشاره به مشکلات حمل و نقل، خاطرنشان کرد: هزینه‌های حمل و نقل در این راستا بالا بوده و جاده‌های مواصلاتی برای حمل و نقل معدن مناسب نیست و مشکلات موجود موجب می‌شود استخراج معادن در این شهرستان کم رونق باشد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.